Followers

LaLaLa GrEEtiNG..

Sunday, January 27, 2013

kurus

well.. aku akui sangat susah nak kurus...
mcm haku neyh pasal agak tinggi je pun..
kalo x, memang gedempol lah.. 
bukan berisi dah orang panggil kan??

aku akui orang kata maen naik turun beratus anak tangga hari2 boleh turunkan berat badan..
tp bukan dalam masa yang sekejap jugakla..
depend pada rate badan kita kan..
well, kita manusia tak penah puas dengan berat badan kita..
mesti ada yang naikkan tp ramai sangat yang nak turunkan..
termasuk haku hoke...ahha

bagi cik aifa, kurus tu xdala nak kurus sangat..
cuma i dont want perut yang berlipat2 ni hoke..
dalam mimpilah nak perut macam pelakon hindustan tu..
lambat ag der..
dan pernah suatu ketika dulu ku begitu..hak3.. poyo giler..
yelah.. tanpa sedar masa berlalu..
dan tanpa sedar aku abaikan keadaan diri aku ni..
membuatkan dr yang xda selulit dah siap berlipat dah bila dah habis sekolah hari tuh..
faktor utama, makan dan banyak duduk... dan tak bersenam..
bukan sebab tido hoke sbb mase aku dok asrama dulu aku jarang tido tp aku kuat duduk..
duduk apa??
duduk study hoke..
tp xdpat 11 A1 pun..huh...
dasar otak berkarat..

well.. cik aifa skang ni dalam proses nak turunkan berat badan..
but im not on diet ok..
just kurangkan kuantiti makanan..
back to normal..
yelah.. dalam 5 6 bulan ni sape suro ko makan sekali bedal dua pinggan?? 
kan diri sendiri dah susah..

dah 2 minggu start joging..
ini je yang aku mampu sbb nak main tenis xda raket (padahal takut kulit jd gelap)
nak main squash pulak dah aku xsuka..
1 agi mesti kalo main aku jatuh kat gelanggang.. (mana nak taruk muka yang dah xbape nak cantik nieyh)
sebenarnya joging tu bgus..
2 tahun lepas adalah waktu yang tepat dimana aku berenti joging..
but after that aku punya pengambilan makanan xda berlebihan..
that's why berat aku mantain..
but now, im near to overweight hoke..
aku ingat dulu mase aku umo 17 bmi aku 18.9 cam tua ah..
skang bmi aku 23.0 lebih hoke...
aku bukannya nak balik bmi 18.9
tu zaman remaja muda lagi memangla..
but now dah dewasa nak sket je..
dpt 21.0 pun cukupla..

bayangkan..
bayangkan dalam kepala anda..
dr raya tahun lepas sampai skang berat aku naik 15 kg....
pelempang muka sendiri hoke..

yang paling aku stress
bila aku cakap berat aku naik,
dorang sume tak caya
tapi aku tahu sebab kain aku yang longgar tu dan2 je boleh zip..
orang lain naik badan kat bahu jd makin lebar atau punggung makin terkedek2
tapi aku naik kat sisi belakang dan perut..
hape kepeliknya tuh..

dah banyak aku melalut
so,skang jom tido..hahaaha....
buat penat je korang bace..
xda information berguna...hahahahahah

p/s: aku tak suka ahad sebab ada assembly dan tutorial $%^&&$%^*^!!!!!

No comments:

Search This Blog