Followers

LaLaLa GrEEtiNG..

Monday, January 21, 2013

hari ini dalam sejarah

ari ahad, satu perkara wajib dibuat adalah pergi pasor malam kg.raja..
menu tetap adalah yong tau fu..
disebabkan elaun tak masuk lagi dan atas alasan memperingatkan diri jaga makan,
so, ari ni cuma beli rm3 je..
tp serius kenyang weyh..
walaupun 10 ketul je bendalah tu..
sodap giler...haha

selalunya menu sampingan adalah 'rangka ayam' yang tak lebih bajet dr rm4..
tp, bila memikirkan pe yang jadi,
so, jangan jadikan habit ok~!!

jalan-jalan keliling pasor malam..
terliur pulak nak tgk buku2 ilmiah islamic yang ada dijual kat 2 3 gerai kat situ..
dr jauh intai2 macam tak mampu je nak beli sbb tgk tebal2 pulak tu haa..
tp hati rasa nak g je dekat dgn 1 kedai ni..
tengok buku2 yang ada doa2 pilihan..
tp pikir 2 kali kat tenet pun ada ni haa..
last skali, terlintas kat fikiran tanya pasal Al-Mathurat..
dah lama tak bace..
tp tak bermakna tak tahu ok..
dulu kat skolah paling kurang seminggu dua kali baca masa hujung minggu...
sejak masuk maktab ni boleh kata 2 3 kali je..

tgk harga rm2.80..
terus beli..
akhirnya ada jugak yang mampu ku beli..hehe
azam di hati kalo boleh nak baca paling kurang sekali sehari..Aminn..
semoga dipermudahkan...

*berdasarkan pengalaman, kalo tengah sakit kepala, amik Quran bace, rasa tenang.. kepala pun berkurangan sakitnya..=)

No comments:

Search This Blog