Followers

LaLaLa GrEEtiNG..

Sunday, November 04, 2012

La dan Jelawat

Assalamualaikum semua..
apa khabar di pagi yang indah dengan bunyi2 pekebun mesin rumput kat padang tu..kekeke
ni ada satu cerita..
semalam cik aifa g La Hot Spring kat Keruak kot..
jalannya nak g ikut jalan ke belakang bandar Jerteh..
cik aifa tak tahu jalan dalam ke La yang lama dah dicantikkan atau tidak..
jadi cik aifa g ikut jalan Felda Tenang..
nun jauh masuk kejalan bengkak bengkok..haha...
ada sekali tu naik bukit, kereta macam tercangkung je kat atas tu sbb kepala pun terjengul nak tengok jalan tu kiri ke kanan sebab tak nampak..hahaha..
ni nasib lalu jalan ni bengkak bengkok nya banyak..
kalo jalan satu lagi yang cik aifa tak pasti dah dibetulkan atau tidak tu,
seingat cik aifa jalan tu bukan bengkang bengkok tapi naik turun kadang mencangkung atas tu tak tahu nak g mana..haha
sebenarnya dulu masa kecik2, 
cik aifa selalu datang sini..
boleh kata tiap-tiap minggula datang sini dengan family..
jadi semua jalan cik aifa tahu.. (haha.. riak riak..)

pukul 7.30 bertolak dr rumah disebabkan ada masalah air terpaksa datang lewat,
sampai sini kul 8.10 minit..
terus bertolak ke La...
pas ada delay2 sket..
dalam pukul 9.45 ke 10.00 baru sampai..
perjalanan dia lebih kurang sejam..
jauh nun masuk ke dalam..
memang adventure sungguhla..
jenuh drive..

sampai je terus berendam dalam air panas...

inilah krew kami yang semuana sporting habess...!!!
sayangnya cik mus tak dapat datang sebab ada kenduri kahwin abangnya di umah..

hah... this is me and my roommate cik jacobs...
merendam kaki dalam air panas...
jangan risau..
memang kami semua siap menyelam lagi dalam kolam nie..
walaupun panas and naiknya kepala agak pening,
maybe sebab darah-darah berjalan dengan lancar..
bagus untuk kesihatan..

dulu cik aifa ingat ag..
ada sorang pakcik ni dia lumpuh..
jadi tetiap minggu anak dia bawak dia berendam dekat sini..
setelah beberapa lama, diizinkan Allah..
akhirnya pakcik ni dapat berjalan seperti biasa berkat usaha dan keizinan daripadaNya..
serius ni tak tipu.. (INI CERITA BENAR)..
so, sape2 yang sakit tu bolehla kesini..
bagus untuk kesihatan..

cara nak berendam :
masukkan kaki dulu..
tangan amik air lurut-lurutkan dekat lengan dan lutut atau anggota badan lain untuk bagi pengenalan pada suhu air..
lepas tu masuk sedikit-sedikit dalam masa selang 10 minit atau lagi baik lagi lama...
sebelum meneruskan ke rendaman anggota seterusnya,
masa kita rendam kaki tu,
lama-lama kita akan rasa berpeluh merintik-rintik keluar tu
'barulah boleh nk masuk dalam lagi..
kaki, lutut, paha, pinggang, perut, dada, bahu, leher dan masuk habis..
INGAT!! jangan masuk terus semua skali tanpa staging mcm ni,
sbb ramai dah yang buat macam tu kononnya boleh buat,
tapi akhirnya PASSED OUT.. pengsan..



setelah puas hati berendam di air panas..
kami mencari port nak mandi air sejuk pulak..
sangat-sangat sejuk
sebab cuaca maca tupun mmg sejuk sebab  hujan rintik-rintik..

diz is me...

kami bertujuh..
nasib baik pandai pulak timing amik gambo..haha

ni saje je ni nak memcapap...haha

terima kasih pada sorang abang ni jd sukarela amik gambo kami..
walaupun tak da kiraan 1,2 dan 3..

inilah kami.... selepas melepasi tol masuk untuk keluar..
cik aifa berhenti kejap nak pakai tali pinggang keledar..
alih-alih cik jacobs suh bukak pintu..
so, kami bershooting di tengah-tengah jalan yang lengang tu..
tengok latar belakang tu.. chantek kan????
saujana mata memandang..


sampai asrama kul 1.00 tengah hari..
terus tumbang..~!!!
________________________________________________________________

pukul 1.30 terpaksa bangun balik...
kul 1.45 berkumpul untuk ke umah cik musfirah
nak makan gulai kenduri kahwin abangnya..
chantek sungguh pengantinnya sesuai sama sepadan..
kami konvoi 4 buah keta ke sana...
semua 15 org, balik 16 orang sebab bawak balik cik mus skali..haha...

bergambar bersama pengantin...
lepas tu terus pulang.... 
jam dalam kul 5 lebih sket kot..
tetibe keta jam tingkap bahagian pemandu..
lagi cepat nak balik sebab takut hujan..
sampai je tempat mekanik, boleh pulak dia elok-elok je menjadi..hahaha
terus balik tp sempat pulak singgah pantai timur...
sampai maktab kul 6.30 ptg kot..

mlm berjamu pulak dekat bilik tv makan-makan makanan yang dibungkus...

kul12.30 terus tido... sakit kepala..
bangun je naseb baik ringan balik kepala...
nak sambung kerja pulak..

p/s: lapor pulak tp mls nk turun.. tunggu pasar malam la...

No comments:

Search This Blog