Followers

LaLaLa GrEEtiNG..

Thursday, November 01, 2012

kU pERNAh Miliknya....

dulu..
dia pernah ku miliki..
namun orang kata..
takdir yang menentukan..
sampai sekarang kadang-kadang aku terfikir...
apakah takdirku..
bagaimana kita nak tahu yang dia untuk kita?
betapa ramai yang hadir menjengah..
namun yang mana harus kupilih..
memang serius tak boleh fikir..
lama-lama fikir mesti kta akan cakap 'belom masanya lagi..' kan??

setelah sekian lama..
kadang-kadang memori lama mengimbau kembali..
kadang-kadang aku tertanya..
mungkin dulu aku terlalu keanak-anakan untuk menjaga satu hubungan..
dan tiba-tiba aku terfikr?
setelah sekian lama..
setelah bertahun-tahun
adakah aku sudah mampu??
hurmm.. aku tidak pernah tahu keupayaanku sebab selama ini hanya kegagalan yang menjelma..

setelah sekian lama...
aku terfikir sesuatu..
bayangkan.. 
dulu dia milikku..
lalu kami berhenti bertemu sampai sudah di penghujungnya..
lama tidak bersapa..
dah setelah lama  berlalu..
kami menyapa kembali sepatah dua namun ibarat insan yang tak pernah mengenali layaknya...
dan datang kembali kata-katanya suatu ketika dahulu 'aku tak kan lepaskan kau sehingga.....'
dan tiba-tiba aku terfikir..
adakah dia untukku..
mungkin akhirnya Allah tunjukkan jalan kepada kami..
pabila Dia merasakan kami sudah mencapai kematangan..

namun, dia dengan kehidupannya..
aku dengan kehidupanku..
usahlah berfikir lagi..
masa sudah tidak dapat diundur..
teruskanlah kehidupan...
lambat laun kita akan jumpa yang terbaik untuk kita... InsyaAllah..


p/s: jwb exam td best siot.. serius aku suka.. tp aku risau next paper nie..adeh.. sbb tu bermadah pujangga kojap..

No comments:

Search This Blog