Followers

LaLaLa GrEEtiNG..

Friday, November 02, 2012

geram

ni masa aku nk marah ada sorg nie suka tanya benda yang sama ulang2 kali
kalo tak jawab kang takut org kata sombong
jd aku jawab dengan nada marah.. 
so nilah jawapan aku..


_________________________________

ya
sy dok asrama
tp balik tetiap minggu kat umah
hah??
dah faham??
nk tnya lagi ke??
meh nk cakap biodata sy

nama penuh sy siti qurratul aini ulfa binti rodin jaya...
ayah sy keturunannya datuk cina, nenek jawa, 
mak sy keturunannya datuk india, nenek melayu...
sy adik beradik nombor 1 dr 8
sy umur 21 adik bongsu umur 3
anak kedua umur 19, ketiga 17, keempat 15, kelima 12, keenam 8, ketujuh 5..
sy nie ada kerja sampingan, iaitu jahit manik dekat busana pakaian, sarung bantal and all and buat barangan kraf mcm keychain, bantal, dr felt (boleh tgk album koleksi manik sy)
sekarang sy belajar dekat institut pendidikan guru kampus sultan mizan
ijazah tahun kedua semester 4
dekat besut, terengganu
umah sy kat pasir puteh kelantan..
hobi sy pun jahit manik selain tgk rancangan realiti tv korea tajuk running man, tgk movie english, and drama korea..
xsuka tgk cite antu, thriller sy suka... cite melayu sy benci..
sy orang kelantan tp xsuka sangat cakap kelantan..
so, xpyh nk belajar atau ckp bahasa kelantan dgn sy..
satu lagi sy suka english.. apa2 je berkenaan english..
jenis open minded tp grg terutamanya bila org bercakap ulang banyak kali pd sy...
warna sy suka biru, merah, hitam putih..
warna sy xsuka oren and kuning..
warna sy benci warna hijau bendera PAS tuh..

lagi satu sy minat kucing.
bg sy, kucing lagi penting..
sy sangat xsuka budak2..
tp saya tahu mcm mana cra nak jaga budak kecik walaupun umurnya bru sehari...
selain tu sy suka berjalan ke kuala lumpur..
dan pernah sekolah disana masa tingkatan 4 and 5..
lepas tu sy jugak suka makanan barat dan itali
macam pasta, spaghetti, makaroni, pizza, ayam kfc, burger dll
selain tu sy suka pakai baju kain ssatin
saya hanya pakai selendang and tudung bawal je..
sy xpernah ada dan xsuka pakai tudung sauk mcm tusung ariani tu.. sbb nampak pemalas sgt..

sebelah mak nenek je yg ada lagi
sebelah ayah dah xda sape2..
kalo ckp blik kg tu maknanya balik kampung mak je..
dekat je dengan sini..

saya single skarang..
so jangan tanya ada pakwe ke tak..

hah, apa agi nak tanya???
lagi satu...
sy ni jnis gila gambar...
g mana-mana je mesti sy amik gambar..
kalo xda org nk tlg ambilkan
sy amik sendiri..
biarlah oorang nk kata poyo ke apa..
pastu sy ni jenis angin suka berubah-ubah..
jenis mudah bosan pada satu-satu perkara..
macam dulu, sy gila big bang
skang sy gila barang penjagaan diri dan makup..
serta belajar make up..
lepas tu skang sy gila tengok brooch 3d pulak....
sy suka tgk benda yang chantik2, bling2, bersinar2, mcm labuci, beg berkilat, dan warna-warni.. sesuatu yang berseni....


p/s: aku menyampah kalo org tanya aku benda sama banyak2 kali walaupun aku dah bagi jawapan pd soalan tu dan dia dengar dgn jelas apa yang aku jawab..
dan aku jugak menyampah kalo aku tanya seseorang tu satu soalan, sampai sudah dia xnak jawab sampai buat aku tanya ulang2 kali... BODOH betul~!!

3 comments:

FataMorgana said...

ulfaaa! i miss u so much! bila baca post ni; aahlah ini ulfa yg aku kenal masa kat seseri! my god, how are you dear?

Cik Aifa said...

hehe.. Alhamdulillah baik....
fatin mccm mana?
skang stay mana??
rindu sgt nk jumpa and borak2 mcm dulu..huhu

Anonymous said...

perfect...

Search This Blog