Followers

LaLaLa GrEEtiNG..

Sunday, October 16, 2011

mimpi 3

cmane leyh stor sukan ada kat belakang rumah nenek sedara aku nie..
pastu pulak..
aku main duduk atas gol bola jaring tuh..
hahaha..
bapak bodoh..
xde org penah buat..
tapi inilah mimpi yang kelakar..

lpas main2 tuh..
aku angkat tiang gol bola jaring tu sorg2 je...
bawak balik simpan lam stor.. haha..
gagah betul..

kemudian...
tetibe jumpa dgn sorg atuk nie..
aku ckp murid2 miskin yang dpat bantuan kat sekolah tu bukan semuanya yang memanfaatkan bantuan yang diberi..
ramai yang salah gunakan untuk buat enjoy..
xde kesedaran betul..
ntah pape.. tetibe keluar soal sekolah nie pun aku tak tau jugak...


kemudian..
aku p tido atas katil PLKN yg zaman dulu tuh.,. alaa... yg mudah alih tu..
ada tue ha..
kat tepi rumah pulak dah..
bantai jela tido situ..
tepi tempat aku tido tu..
ada pohon terung..
masa aku tido..
tetibe aku dgr terung tu bercakap..
dia bilang sama aku "tunggu ye.. esok sy dtg pinang awak.."
hei.. pe kejadah mcm nie..
aku terus bangun, amik terung tu rosakkn then buang..
lepas tu aku sambung tido..
tak tau kenapa aku menangis..
bangangla... tak tau sebab lak tuh..haha..
tetibe sorg laki nie dtg..
dia bg ubat kat aku sbb dia kata aku demam panas nie..
oohhh.. patutla aku nangis..
sbb sakit..hahaha
lepas bila dah elok, aku bgtau die pasal terung tu..hahah..

kemudian...
nie aku balik umah...
esoknya...
tetibe mak aku cakap lusa ada org nak dtg meminang.. merangkap tunang terus..
aku kata "GILA"..
entah sape..
mane aku kenal..
lepas tu aku tanya ayah aku..
rupa-rupanya anak kawan ayah aku..
siap bgi tau nama, kerja , dok kat mana lagi..
aku dengan lantang menjawab "TAK NAK TAK NAK TAK NAKKKKK"
pastu aku col sorg nie ckp suh bawak aku lari..
aku tak nak kahwen... aku tak nak kahwen..
tambah-tambah dengan org yang aku tak kenal..

______________________________________

apeda punya mimpi...
lawak pun ada..
tp berakhir dengan nightmare...
adoii...
tereksa hidup aku mcm nie...



p/s: walaupun org lain boleh kahwin dgn pilihan keluarga, tapi aku?? TAK MUNGKIN..!!! jangan harap..

No comments:

Search This Blog