Followers

LaLaLa GrEEtiNG..

Thursday, October 06, 2011

mimpi 1

'mane nie.. xsampai2.. datangla.. datangla..' kataku dalam hati..

jam di tangan aku tilik2.. kelibat batang hidung pun xda nie..
patutnya skang nie pengantin laki dah sampai..
tapi tetap xmuncul2 jugak..
macam2 kemungkinan datang menjelma di kepalaku..

'datangla.. kenapa ni.. apa salah saya....'

saat dan minit berlalu..
masih juga insan yang dinanti xmuncul2..
semua orang sudah gelisah..
semalam dia ok je..
kenapa hari ni pada hari bahagia macam nie..
tetibe dia xmuncul..

dan dari situlah aku terasa..
yang dia takkan datang..
dia dah tinggalkan aku..
termangu seorang diri sendiri..
sambil air mata menitis di pipi..

"pakcik.. saya sanggup kahwin dengan dia.." tetibe aku dengar suara tu..
suara insan yang selama ni aku anggap kawan..
tiba-tiba.. muncul sanggup menerima aku..
di saat begini..
lidah aku kelu..
semuanya berjalan lancar tanpa ada sebarang masalah..

dan dari situlah..
aku yang periang dan banyak mulut..
tetiba menjadi bisu seribu bahasa,,

walaupun di malam hari, kami tidur bersama...
walaupun di waktu makan, kami makan bersama..
tetap tiada bicara..
hanya anggukan dariku..
dan pandangan kosong..

dan sampai bila-bila..
aku tak dapat terima kenyataan ini..

_________________________________________________

tetiba, aku sedar dari tido..
apa makna mimpi nie pun aku taj tahu...

akan bersambung di bahagian 2..

No comments:

Search This Blog