Followers

LaLaLa GrEEtiNG..

Saturday, October 08, 2011

masa lalu..

masa lalu dengan masa yang berlalu..
adakah sama?

baiklah..
semua orang ada pendapat yang berlainan kan..
mungkin ada yang mengatakan benda ni sama tapi bagi cik aifa, benda ni xsama..

masa lalu..
merujuk pada suatu masa yang kita telah lalui..
dan kita dah xboleh dah nak undur balik dah masa tu..
apa je yang kita cakap, buat, fikir dah lepas dah..
yang ada cuma jikalau ada kesilapan, kita boleh baiki dan mempertingkatkan lagi apa yang ada..
dan kadang-kadang, masa lalu kita tu tinggalkan kesan kat kita kan..
walaupun masa berganti masa, hari berganti hari,
tetap kadang-kadang kesan tu akan menghantui kita..
sapa sokong kata cik aifa??

masa yang berlalu..
hmm.. masa yang berlalu nie merujuk pada masa yang beransur-ansur tinggalkan kita..
satu proses dimana masa yang berlalu nie menyebabkan kita ada masa lalu..
macam kalau kita tengah tunggu masa nak tengok wayang..
kita ada sejam sebelum wayang start..
sejam yang berlalu tu adalah masa yang berlalu..
manakala masa lalu kita pulak, dari masa sekarang sampai lah ke belakang sana yang xpernah putus tu..


p/s: buat elok2 dalam apa jua keadaan, nnt kita akan regret masa lalu kita pd masa sekarang..

No comments:

Search This Blog