Followers

LaLaLa GrEEtiNG..

Wednesday, May 04, 2011

nielah manusia.. yang dtg xdihargai.. tp mengharap pada yang tiada bukan yang tak pasti..
akulah tu..

dan.. memang..

aku xkisah aku diperlekehkan..
aku xkisah aku dipersendakan..
aku xkisah aku dikenakan..
aku xkisah aku digosipkan..
aku xkisah aku jadi bahan ejekan..
aku xkisah aku jadi bahan bualan..
aku xkisah aku jadi satu kebencian..
aku xkisah jadi satu hinaan..

kerna aku akui.. aku bukan manusia sempurna..
aku begini kerana tekanan hdup yang membelenggu aku selama ini..
segala kebisingan itu hanyalah sekadar penawar duka hati aku..
luka yang kesan nya amat dalam..
susah nak diubati..
walaupun benda dah lepas orang kata jangan dikenang..
tapi.. kenangan ttp susah nk dilupakan..
sebab tu aku sibukkan diri dgn business...
terkadang aku serius dengan pelajaran.. dan ulangkaji..
walaupun aku mudah bosan buat sesuatu..
aku sbnarnya cetek pengetahuan..
cuba bandingkan aku dengan orang lain..
mana aku tahu pasal lagu.. jenis-jenisnya..
mana aku tahu pasal artis.. dan negara-negara serta gosipnya..
yang aku tahu hanyalah apa yang aku belajar di sekolah dan dimana-mana..
pengetahuan am.. national geographic, discovery, megastructures..
kerana itu yang aku minat..
orang nampak aku bising, galak, enjoy, bebas..
namun aku masih tahu perintah dan hukum agama walaupun ada sstgh tu aku xarif pun..
namun aku masih tahu btasnya.. cuma mungkin aku lalai dalam melaksanakannya..

haha.. kalau aku crita banyak2 pun.. bukannya ada yg akan fhm..kan3??
bukan aku xnak berubah.. tp mungkin perih pedih masa dulu terkesan yang amat padaku..
bgi orang lain.. betul.. semua tu dugaan.. benda boleh lupa.. kan..
tp bg aku.. kadang2 aku takut pada kehidupan aku sendiri..
macam2 orang nasihat.. pandangan orang..
namun, ada kau rasa mcm aku??
aku nmpak keras, bising, xmudah mengalah..
namun, semua tu penipuan belaka.. hakikatnya.. dalam hati aku je yang tahu..
ntahla.. kehidupan.. mcm2..

No comments:

Search This Blog