Followers

LaLaLa GrEEtiNG..

Monday, April 11, 2011

CIK AIFA MASIH GAGAH MCM DULU

hahah.. macam xcaye jer kan.. akhirnya CIK AIFA  berjaya
jugak menghabiskan semua saat2 Bina Insan Guru (BIG) yang dijalankan selama 4 hari 3 malam.. sesungguhnya program nieyh sgt bez..
wlaupun basah2 sbb hujan  kan.. semangat xluntur.. hahah.. lg pulak nk memarah kan.. xdela.. yang mana ada cik aifa terkena marah tu, cik aifa terima sbb tu mmg salah cik aifa , tanggungjawab cik aifa tp dalam menjalankan tanggungjawab tu, ada yang terkecik hati dengan cik aifa, yelah.. kire mcm slaah besar la tu kan.. cik aifa mohon maaf sesangat ye.. sesungguhnya xterniat pun nk wat cmtu. Alhamdulillah cik aifa ditegur.. barulah cik aifa sedar salah cik aifa..
haa.. kwn2.. cmane pulak dgn korg.. sbb tu kalo ada kawan2 tegur korang tntg xpuas hati atau salah korg, korang kena terima tau,.. sbb walaupun kita rasa kita dah buat yg terbaik dalam sesuatu termasuk melaksanakan tanggungjawab.. namun pasti ada yng kita terlupa atau xperasan yang kita buat tu dah kecikkan hati orang lain..
lagi.. cik aifa mintak maaf kat sume budak pompuan yang terasa hati masa ahad pagi yg cik aifa marah suh kumpul kat khemah pusat pas sarapan tu.. bukan niat cik aifa nak marah2 cuma terkesan gak kat hati nie, bila da bgtau awal2 tp sume mcm wat xendah2 je duduk smbang2 kat khemah masg2.. sory yer sumer..
okeh.. berbalik pd semua yang dilalui oleh cik aifa.. konklusinya sume aktiviti bg cik aifa senang je.. acece.. bukan poyo kayh.. cuma cika aifa penah lalui yg lagi susah dan teruk dri tu.. tp cik aifa faham.. ada kawan2 cik aifa yang sulit sket nk buat kan? biasala tu.. sbb kita xpenah buat, mmg akan rasa cmtu. tp percayalah.. itu semua memudahkan kita di kemudian hari.. mcm cik aifa jugak, byk penglaman dan pengetahuan lepas yang membantu smsa program BIG nie dijalankan.. antranya kayak, n daki bukit.. cik aifa penah buat yg lagi teruk.. tp mmg walaupun rasa yg ni lg sng, tp sulit gakla nk wat kan..huhu.. biasala.. bila badan da penat kan.. tp amikla semua tue dgn positif dan semangat tu pastikan jangan penah luntur.. InsyaAllah.. semua akan berjalan dengan lancar..huhu
teringat pulak ada cik aifa join kem kembara lasak beberapa tahun dulu, cik aifa penah tau xmandi n berak (maafla bunyi buruk sket) selama seminggu.. air tawar hanya ada untuk minum sajor.. kalo nk berak gak, kena berak dalam tong air putih yang 2 hinggit tue pastuh tabur ngan habuk2 kayu xnak bg bau.. so, kawan2.. BIG yang nie kita semua dapat mandi kan.. Alhamdulillah.. Nikmat Allah bg pada kita.. bersyukur..
ckp pasal naik bukit pulak, mmg naik bukit nie curamkan.. huhu.. tp ingat ada ag gunung dan bukit yang lagi tinggi dan curam dr yang nie kan..huhu.. mcm cik aifa, pengalaman penah panjat bukit berkali2 lebih kot 10 kali bertahun2 ddulu sejak dr skola rendah ag buat cik aifa sng sket nak naik.. huhu.. Alhamduliillah.. naseb baik ingat ag walaupun da betahun2 tinggai.. yela.. terakhir panjat bukit tahun 2006 kot last skali pnjat bukit.. ni dah 2011.. hak3
banyak lak cik aif acite kan.. huhu.. sgt bez kem nie sbb sume ahli kumpulan LDK dan khemah2 sume bagi kerjasama mase aktiviti, masak dan lain2.. sgt bez.. rupanya ramai lagi laki yang layak dibuat suami sbb cik aifa tgk ramai dak2 laki yang suka masuk dapur tolong masak.. mmg bezlah korang..hak3...
akhir kata.. cik aifa ucap ribuan terima kasih pada semua yang terlibat (perserta dan jurulatih), sesungguhnya.. kalo ada lag, nak lag.. aghhahahahhaha

No comments:

Search This Blog