Followers

LaLaLa GrEEtiNG..

Saturday, March 19, 2011

salahkah aku suarakan apa yang terbuku

Salah ke aku nk tentukan haluan hidup aku sendiri?
Salah ke aku mahukan sesuatu yang setimpal dengan apa yang telah ku usahakan?
Salah ke aku mahu apa yang aku impikan
Salah ke aku mahu sesuatu yang aku idamkan
Salah ke aku teruskan sesuatu yang telah hampir aku capai
Salah ke aku suarakan rasa tidak puas hati nie
Salah ke aku mahu apa yang aku mahu

Kenapa memaksa lagi andai tahu dari dulu lagi aku tidak mahu menerima
Kenapa memaksa andai tahu dari dulu lagi aku xmahukan semua ini
Kenapa memaksa andai tahu dari dulu lagi yang aku tidak suka dipaksa
Kenapa memaksa andai tahu aku tak pernah turuti dengan rela

Sampai bila aku mahu terus begini mengenang nasib
Nasib yang orang kata aku lebih bernasib baik dr orang lain yang xdapat apa yang aku dapat skang ni
Bagi aku
Itu pandangan kolot
Yang tak mahu hadapi cabaran yang dtg dengan menjadikan alasan yang lain tidak Berjaya sudah tentu aku juga begitu
Sampai bila mahu berada di takuk ini
Sampai mati??
Kenapa mahu bandingkan dengan yang lebih lemah dariku
Walhal ramai lagi yang tinggi dariku
Aku malu bertentangan dengan mereka semua
Aku hanya begini walhal dulu aku setaraf mereja

Janji aku pada diri aku
Aku akan usaha untuk dapatkan apa yang aku mahu
Jika ada yang membantah walhal kau orang yang paling aku sayang, aku rela meninggalkan
Jika ada yang menegah walhal kamu semua orang yang mengenali ku dr kecil, aku rela pergi sendiri
Aku xperlukan tegahan, bantahan atau sokongan kearah bertentangan
Kerana aku mahu hidup aku aku yang tentukan
Andai masih ada penghalang
Aku rela hidup sendiri dalam kabus hidupku tanpa kehadiran sesiapa pun
Aku xkan selamanya jadi begini
Hidup dalam keadaan yang aku tak mahu
Walau dimata orang lain itu adalah kemuliaan
Namun di mataku itu satu penderitaan
Bukan aku tidak bersyukur namun minatku bukan disini..

No comments:

Search This Blog