Followers

LaLaLa GrEEtiNG..

Friday, March 04, 2011

rasa hati

rasa hati mmg susah nak kita ungkapkan..
macam aku..
'perasaan' merupakan satu benda yang aku kalau boleh, mahu aku tinggalkan,
biar aku menjadi manusia yang xberperasaan mcm patung..
aku lagi rela begitu..
bila aku gembira.. tiba-tiba aku akan teringat dan sedar yang saat itu xkan berulang kembali melainkan ada waktu lain akan kita lalui gembira begitu cuma xkan pernah sama keadaannya..
namun.. bila aku sedih..lebih tepat aku katakan bila ada sesuatu yang berjaya membuat perasaan ku meruntun.
itulah rasa yang aku paling takut..
kadang-kadang menyesal dah xberguna kan..
hati aku dah terlalu luka..
hati aku xsekeras setabah orang lain..
walaupun aku nampak bertenaga, ceria, sehari-hari.. itu hanyalah ilusi..
aku sukar untuk memuji.. namun jika aku memuji, itu maknanya kata-kata itu datang dari hati aku..

aku takut..
dengan kehidupan aku..
dengan apa yang akan aku hadapi hari-hari..
aku xmampu menonton cerita atau video yang ada unsur menyentuh perasaan.. xkira antara manusia, haiwan dan lain-lain..
aku juga xmampu membaca novel-novel cinta atau pengorbanan..
aku xmampu nk hadapi semua tue..
sebab nanti bila hati aku terusik..
aku akan bersedih..
hidupku mula suram..
cahaya mula menjadi kelam..

Ya Allah.. aku xmampu Ya Allah..

sekiranya aku buat juga begitu..
pasti akhirnya nanti.. aku terdampar di sisi ruang.. berfikir lagi.. nasib sendiri.. perasaanku... apa yang berlalu..
sesungguhnya semua itu satu kesakitan bagiku..
aku takut akan janji setia..
aku takut akan janji bahagia..
aku takut akan harapan..
aku takut mempertaruhkan hati..
aku takut dengan semua itu..
aku takut melayan hati aku sendiri..
kerna pasti titisan yang mengalir di mataku..
seperti tika ini..detik ini..

dan aku sendiri kadang xmemahami diriku..
bak kata cik sarah malam semalam padaku..
"mmg betul masa hati, mood kita ok kita akan kata 'aku tabah, aku redha dgn apa yang berlaku', namun bila kita tgh down, semua akan hilang dan kita akan kata 'knp nasib aku begini, knp aku disini, kenapa aku takdirnya begini' aku sendiri xfaham.."
kata-katanya itu sangat mendalam bagiku..
kerna aku pun begitu..

aku sebenarnya seorang insan yang lemah..
secara fizikal aku mampu berdiri dengan kaki sendiri..
namun secara mental dan emosi, aku takut.. dan aku xmampu..

aku benci tika aku bersedih.. tika semua memori dtg kembali.. ibarat luka yang terobek kembali secara xsengaja..

p/s: xde mood..

1 comment:

Muhammad Burn said...

relax. ada mslh ape ni?? takda mslh yg x boleh diselesaikan :)

Search This Blog