Followers

LaLaLa GrEEtiNG..

Tuesday, November 30, 2010

TAG DAN PENDAPAT

ASSALAMUALAIKUM...

rasa mcm best lak gune wane oren..hahah.. mcm terang jek..
mlm nieyh series xde mood... rasa mcm nk tikam2 orang pastuh potong2 blender tapis wat air je.. pastuh minum.. 
lantakla korang nk kata aku kanibal ke ape...hahah
mmgla.. sakit hati... kalo brg aku sng je aku bg pnjm kat ko
tp kalo brg ko punyala susa aku mintak pujuk raju nk pinjam, hmmm... sampai mati xnk bg..
sifat kedekut dalam diri manusia nie mmgla... payah hilang..

haaaa.. ckp pasal nieyh.. aku pun rase mcm berckp je berceloteh kat sini,.. tentang apa?? tentang sikap JELES, CEMBURU, SAKIT HATI, KEDEKUT n EGOIS..
kadang-kadang kalau korang perasan kan.. biasanya kalau seseorang tue mempunyai salah satu dr sifat di atas, mesti sifat2 yang 4 lagi tuh ada sekali... kira mcm dtg satu pakejla...  sbb apa?? biasanya mcm nieyh.. tp XSEMESTINYA BETUL.. haaa.. aku ckp awal2 sbb nnt ada lak yg nk nyatakan pendapat sendiri tp dengn cara ayat xberadab.. hangin tol..

biasanya bila kita jeles dan cemburu pd seseorang atau pd apa yang ada padanya, pasti dia kan jd kedekut pd person tersebut.. sbb apa?? sbb dia jeles n cemburu.. dan kdg2 sbb sakit hati person tuh ada wat jahat atau melakukan sesuatu yg dia xsuke.. maka selepasnya terjadilah sifat2 inih.. haaa.... adik2 kakak2 abang2, adakah anda bersikap begini?? kdg2.. dah tahu tu silap sendiri.. tp tetap xmau mengaku.. sbb apa?? sbb egois dlm diri sebenarnya.. maybe anda pikir logic pikiran anda mmg la anda xsalah, tp anda kena jugak pikir dr perspektif diri person lain tuh pulak.. kalau anda berada pd tempatnya cmane pulak?? kemudian, timbang2lah antara keadaan anda dan keadaan person tersebut, mane satu keadaan yang patut ditolakansurkan.. xbolehla simpan sifat ego tuh tinggi sgt.. dah tahu kita salah.. xbolehlah nk tunggu orang tue yg dtg mintak maaf dgn kita.. memgla, walaupun dia yg wat salah kat anda dulu kan.. tp apa yang anda wat pd dia sebab sakit hati tuh mungkin lagi teruk dan memerlukan nilai kemaafan yang lebih tinggi dr anda... fikir-fikirkanlah.. contooh, c mary curik assignment anda, pastuh anda kena wat asignment lain.. mmg sakit hati kan.. lepas tuh, anda sakit hati, anda p curik dompet n hp die.. sekali mase dompet n hp die xde tuh, mase tuh jugak, parent die meninggal.. xke lg besar salah anda pd dia dr salah dia pd anda?? kerana anda, dia xsempat pergi jenguk jenazah parent dia kat kg sbb xtahu berita tersebut sbb hp xde, xleh dihubungi, dompet xde, xda duit nk balik kg.. apa kes mcm nieyh?? jd, kita kena ingat, xselamanya sifat jeles, cemburu, sakit hati, egois n  kedekut tuh kena kita simpan dalam diri.. walaupun orang wat jahat kat kita, aniaya kita, anggaplah tuh sebagai satu dugaan dan cabaran dr Allah pd kita... satu ujian pd kita.. jd, cari lah jalan selesaikan perkara tersebut dgn cara yang halal dan baik yakni tanpa api dibalas api dan penggunaan ilmu2 hitam.. 
semoga nieyh menjadi satu pengetahuan yang berguna buat anda.. perkara jahat xsemestinya blasannya jahat..

setakat tuh jela.. rasa lega sekejap rasa nk marah nk mengamuk td haaa.....
sape2 nk curah pendapat, sila komen yer.. tp biarlah dlm cara yg beradab.. 
bukan ngata aku mcm ari tuh.. de ke patut mcm kata aku mazhab lain... inilah manusia.. bila nk memperteguh hujah n pendapatnya, perasaan dan tanggapan orang lain menjadi mangsa.. sekian..wassalam...

haaa.... saje gatal tgn kan... jd sy tag nieyh untuk yg lain :
1)sila beri pendapat anda tentang JELES, CEMBURU, SAKIT HATI, KEDEKUT dan EGOIS...
2)sila tag 5 orang yang lain.. lebih banyak pendapat.. lagi bagus kan,... same2 kita ambik sbg rujukan.. dr sini kita boleh lihat jugak cara pemikiran  dan curahan idea serta pendapat yang berbeza..
3) dgn itu, saya tag :
zaim
as
boo
ijat nuar
ayie
sarah
amri
anakdaraden
gda majidah
fiezah
qira
anis asyura
kak bella
ops telebey..x pela... the rest, semua bloger yang baca post nieyh.. sila jawab yer..

1 comment:

ijatnuar87 said...

ahaks...maroh bebenor nih...camner ek nak menjawab persoalan nih...

Search This Blog