Followers

LaLaLa GrEEtiNG..

Tuesday, November 30, 2010

TAG DAN PENDAPAT

ASSALAMUALAIKUM...

rasa mcm best lak gune wane oren..hahah.. mcm terang jek..
mlm nieyh series xde mood... rasa mcm nk tikam2 orang pastuh potong2 blender tapis wat air je.. pastuh minum.. 
lantakla korang nk kata aku kanibal ke ape...hahah
mmgla.. sakit hati... kalo brg aku sng je aku bg pnjm kat ko
tp kalo brg ko punyala susa aku mintak pujuk raju nk pinjam, hmmm... sampai mati xnk bg..
sifat kedekut dalam diri manusia nie mmgla... payah hilang..

haaaa.. ckp pasal nieyh.. aku pun rase mcm berckp je berceloteh kat sini,.. tentang apa?? tentang sikap JELES, CEMBURU, SAKIT HATI, KEDEKUT n EGOIS..
kadang-kadang kalau korang perasan kan.. biasanya kalau seseorang tue mempunyai salah satu dr sifat di atas, mesti sifat2 yang 4 lagi tuh ada sekali... kira mcm dtg satu pakejla...  sbb apa?? biasanya mcm nieyh.. tp XSEMESTINYA BETUL.. haaa.. aku ckp awal2 sbb nnt ada lak yg nk nyatakan pendapat sendiri tp dengn cara ayat xberadab.. hangin tol..

biasanya bila kita jeles dan cemburu pd seseorang atau pd apa yang ada padanya, pasti dia kan jd kedekut pd person tersebut.. sbb apa?? sbb dia jeles n cemburu.. dan kdg2 sbb sakit hati person tuh ada wat jahat atau melakukan sesuatu yg dia xsuke.. maka selepasnya terjadilah sifat2 inih.. haaa.... adik2 kakak2 abang2, adakah anda bersikap begini?? kdg2.. dah tahu tu silap sendiri.. tp tetap xmau mengaku.. sbb apa?? sbb egois dlm diri sebenarnya.. maybe anda pikir logic pikiran anda mmg la anda xsalah, tp anda kena jugak pikir dr perspektif diri person lain tuh pulak.. kalau anda berada pd tempatnya cmane pulak?? kemudian, timbang2lah antara keadaan anda dan keadaan person tersebut, mane satu keadaan yang patut ditolakansurkan.. xbolehla simpan sifat ego tuh tinggi sgt.. dah tahu kita salah.. xbolehlah nk tunggu orang tue yg dtg mintak maaf dgn kita.. memgla, walaupun dia yg wat salah kat anda dulu kan.. tp apa yang anda wat pd dia sebab sakit hati tuh mungkin lagi teruk dan memerlukan nilai kemaafan yang lebih tinggi dr anda... fikir-fikirkanlah.. contooh, c mary curik assignment anda, pastuh anda kena wat asignment lain.. mmg sakit hati kan.. lepas tuh, anda sakit hati, anda p curik dompet n hp die.. sekali mase dompet n hp die xde tuh, mase tuh jugak, parent die meninggal.. xke lg besar salah anda pd dia dr salah dia pd anda?? kerana anda, dia xsempat pergi jenguk jenazah parent dia kat kg sbb xtahu berita tersebut sbb hp xde, xleh dihubungi, dompet xde, xda duit nk balik kg.. apa kes mcm nieyh?? jd, kita kena ingat, xselamanya sifat jeles, cemburu, sakit hati, egois n  kedekut tuh kena kita simpan dalam diri.. walaupun orang wat jahat kat kita, aniaya kita, anggaplah tuh sebagai satu dugaan dan cabaran dr Allah pd kita... satu ujian pd kita.. jd, cari lah jalan selesaikan perkara tersebut dgn cara yang halal dan baik yakni tanpa api dibalas api dan penggunaan ilmu2 hitam.. 
semoga nieyh menjadi satu pengetahuan yang berguna buat anda.. perkara jahat xsemestinya blasannya jahat..

setakat tuh jela.. rasa lega sekejap rasa nk marah nk mengamuk td haaa.....
sape2 nk curah pendapat, sila komen yer.. tp biarlah dlm cara yg beradab.. 
bukan ngata aku mcm ari tuh.. de ke patut mcm kata aku mazhab lain... inilah manusia.. bila nk memperteguh hujah n pendapatnya, perasaan dan tanggapan orang lain menjadi mangsa.. sekian..wassalam...

haaa.... saje gatal tgn kan... jd sy tag nieyh untuk yg lain :
1)sila beri pendapat anda tentang JELES, CEMBURU, SAKIT HATI, KEDEKUT dan EGOIS...
2)sila tag 5 orang yang lain.. lebih banyak pendapat.. lagi bagus kan,... same2 kita ambik sbg rujukan.. dr sini kita boleh lihat jugak cara pemikiran  dan curahan idea serta pendapat yang berbeza..
3) dgn itu, saya tag :
zaim
as
boo
ijat nuar
ayie
sarah
amri
anakdaraden
gda majidah
fiezah
qira
anis asyura
kak bella
ops telebey..x pela... the rest, semua bloger yang baca post nieyh.. sila jawab yer..

Monday, November 29, 2010

award!!

1) http://meloveas.blogspot.com/ dimata kalian blog aku ler tu.(sila blogwalking if sudi)
blog dier nie bgkula.. agak funky.. minah nie suka bejalan..hak3.. enjoy...huhu

2) nama blog anda dan kenapa letak nama tu.
~SARAFISYA AL-SYAIRATIF~
nama blog nie sempena nama gabungan 8 orang sibling aku
siti qurratul aini ulfa
nur ainun athirah
nor ahmad fitri
nur syafiqah izzati
ahmad al-hadrami
siti syaidatul insyirah
siti nuwairah nabihah
nur filzah mardhiah awatif


3) nama URL blog anda dan dari mana datangnya idea itu.
http://sweetienini.blogspot.com
url nie dtg dr SECRET.. xley bgtau..

4) apakah method dalam penulisan blog anda.
juz about mylife, feeling, tag, study, ipg, home n etc..

5) apa perasaan anda bila lihat blog orang cantik dan menarik sedangkan blog anda tidak. (kadang-kadang blog sendiri cantik tp.merendahkan diri)
xrasa pape.. everyone have their own taste..

6) bilakah blog anda diwujudkan.
sebenarnya nie blog aku yang ke 5 ke 6 ntah aku xengat..
tp bebanyak tueh, blog niela yg plg lama iaitu selama setahun lebey.. yg lain sume aku lupa pasword da... byk sgt alamat email.. aku start stick pd satu email pun time aku form 5 dulu..hahah...

7) siapakah orang yang pertama tahu dan menjadi follower blog anda.
ntah.. nk tau, tgkla sendiri...

8) sila tag 5 nama lain untuk menerima award tersebut dan forwardkan syarat-syarat ini.
sape sape blogger yang baca nieyh n belum penah jawab lagi tag cenggini haa....


just change the 1st question ok. it would become :
1) http://sweetienini.blogspot.com
/ dimata kalian blog aku ler tu.(sila blogwalking if sudi)
the rest are the same.


Sunday, November 28, 2010

"JOM TERJAH BLOG ANAKDARADEN" LUCKY DRAW??

OKAYH..DISEBABKAN DAH DITAG OLEH SENYOR IJAT NUAR, 
SO, DISINI SAYA MASUK JELA EK LUCKY DRAW NIEYH..HAHA.. SY MMG MINAT CONTEST2 POWN.. ITS FUN N STH WE NEED IT IN OUR LIFE..  
SO, PADA YG BERMINAT, SILA KLIK BLOG ANAKDARADEN NIEY KAYH..HUHU

JADI, SY INGIN MNGETAG :
CIK SARAH
CIK ZAIM
CIK FIEZAH
CIK AMRI
CIK BOO
CIK SAPE2 YG BACE..

MORE TAG

GOT THIS TAG FROM DATUK SERI IZZUL SYAHMI AT FB,
FEELING LAZY TO ANSWER IT IN FB, SO I POST IT HERE..
FOR THOSE WHO HAVEN'T ANSWER THIS, U ARE COMPULSARY TO DO THAT..HAHAH

 
A - AVAILABLE : totally not
B - BIRTHDAY :  6 jun 1991
C - CRUSHING ON : ~biarlah rahsia~ sampai mati aku xkan bgtau..hahah
D - DRINK YOU LAST HAD : tea
E - EASIEST PERSON TO TALK TO : my familyla.. coz im home
F - FAVORITE SONG AT THE MOMENT : ntah.. tp banyak r
H - HOMETOWN : pasir puteh, kelantan
I - IN LOVE WITH : Allah Taala- the way we should be..huhu
J - JUGGLE : sampai bola yang 3 biji je.. masuk 4 half je..hurm..
K - KILLED SOMEONE :  will be someday if i could..hahah
L - LONGEST CAR RIDE : went to perak sent my sis at mrsm, then straight away to KL..
M - MILKSHAKE FLAVOR : vanilla
N - NUMBER OF SIBLINGS : 8 and im the 1st
O - ONE WISH : wish that i can get whatever i want in my life
P - PERSON YOU CALLED LAST : sayangku firdauz..hehe
R- REASON TO SMILE : dislike smile
S - SONG YOU LAST HEARD :  forgot ma.. hahah.. sbb aku dgr sampai tetido
T - TIME YOU WOKE UP :  8.am.. my bro said : mimpikah?
U - UTENSILS USED TO EAT NOODLES : plate spoon n fork
V - VEGETABLE : like pucuk paku masak lemak..yummmy...
W - WORST HABIT :  bila passion on sth, cant wait more to do it
X - X-RAYS YOU'VE HAD MOST RECENTLY : nope since last year..hahah.. mase nk masuk cfsiium..
Y - YOYOS ARE : adek aku salu main..
Z - ZODIAC SIGN : gemini

RANDOM QUESTIONS ABOUT YOU:-
 Your favorite number/s : 3 n 7
What color do you wear most : blue and red
Most favorite color : blue
What are you listening to : alternative n pop rock n rock
Are you happy with your life right now : nope n yes
What is your favorite class in school : EST n ENGLISH of cos.. miss my teacher.. she's very good..
Who is/are your best friend/s : ikut place.. hahah
Are you outgoing : x.. aku nie jenis cold
Favorite pair of shoes : heels n nike
Can you dance :  yes..hahah
Can you tie a cherry stem with your mouth :  xpaham.. malas jawab..hahah
Can you whistle :nope.. gen lain..haha
Cross your eyes : apa tue?
Walk with your toes curled : mcm ne tuh??????

DO YOU BELIEVE IN...
Do you believe in life in other planets : kalo bole mmg aku nk p
Do you believe in miracles :  yes.. wish could see one.. love miracle story..hahah
Do you believe in magic : totally..hahah.. wish could do one
Love at first sight :yes
Do you know how to swim:  swim nope but diving yes
Do you like roller coasters : Suke~ tapi tak penah naek pon~
Do you think you could handle the stuff they eat on those reality shows : maybe.. i'll try my best
Have you ever been on a plane : nope.. masih belom berpeluang..maybe someday
Have you ever asked someone out : Selalu..hahah..
Have you ever been to the ocean :mestilah.. study pun ngadap ocean.. jemu dah
Have you ever painted your nails? : saye budak baik~ never gonna do that..

THE WHAT'S:- 
What is the temperature outside? : 26'c??
What radio station do you listen to: salunya era n kl n music fm haha
What was the last restaurant you ate at:lupa
What was the last thing you bought : shampoo rejoice untuk family aku
What was the last thing on TV you watched : skang pun tgh watching..hahah

THE WHO'S :-
Who was the last person you IM'd : lupa
Who was the last person you took a picture of : my hubby
Who was the last person you said I love you to : my hubby..hehehe

CRYING SECTION:
Ever really cried your heart out : sometimes
Ever cried yourself to sleep :yes.. forgot
Ever cried on your friend's shoulder : yes.. 1st n last time at PWTC in 2008.. miss her.. (although i hate hugging.. so, never hug me)
Do you cry when you get an injury : nope

HAPPY SECTION:-
Are you a happy person?:  nope.. im dull person..hahah

LOOK AT ME:-
What is your current hair color: hitam... n ada white sket2 hahha

CURRENTLY WEARING:-
What shirt are you wearing : Baju CNI tongkat ali
Pants : xpakai..hahah.. kain sarung.. to underwear mestilah..hahah bongek
Shoes : nope.. hate that
Necklaces : xpernah buang sejak 2 tahun yang lepas

IN A BOY/GIRL:-
Favorite eye color:  hazel.. like my eyes.. but my true eyes is dark brown..haha
Short or long hair : Panjang 4 girls, short 4 boys
Height : mesti tinggi dr aku..

HAVE YOU EVER:-
Been to jail: insyaAllah xkan p
Mooned someone: Gilo!!! Saye nih budak baek~
Thought about suicide : bunuh diri? Tak de~ bunuh orang laen ade la…~
Laughed so hard you cried : Selalu!!
Cried in school : Penah~
Thrown up in a store : never
Wanted to be a model : Nak~ tapi cukup ke tinggi aku nieyh..hahah.. tp.. gg aku xlawa
Seen a dead body :of cos
Been on drugs : panadol, pentalon, all medicine..hahah
Gone skinny dipping :never?? actually, what is it?
 
THIS OR THAT:-
Pepsi or Coke : both nope
McDonald's or Burger King:  burger king, hate McD
Single or Group Dates:  Single!! Tak ske ramai2~ serabut~
Chocolate or Vanilla :vanilla
Strawberries or Blueberries: both
Meat or Veggies:chicken??hahah
TV or Movie : movie
Guitar or Drums : guitare
Adidas or Nike: both


now, i would like to tag:

- asmad
- senyor ijat nuar
- kak istiqomah
- boo\
ayie ks
- gda majidah
- zaim ks
- sarah
- amri ks
- fiezah seseri x-dormate ku
- qira
- anis asyura

pada yang kena tag: sila tag 3 orang yang lain.. wajib..hahah

Saturday, November 27, 2010

beads and sequin..

finally.. after waited for weeks, finally all my stuff that i've ordered reached me safely.. and im totally excited with it...hahah.. the shining of the beads and sequins really make me happy n excited to do my beads work..
antara yang dah ada dgn den, bolehla kalo sesape mau..
ada sequin reben, love, and dr satu lagi site, lupa lak pe dia, tp best jugak, ada sequin flower bowl, glass beads n even more.. huhu..

stok yang baru sampai td :

love pink

love white

white ribbon

pink ribbon
love pink


love white

lastly, sape nk tempah, hak3..
kalo sequin2 mcm atas nieyh leyh guna untuk budak2 specially.. tp kalo yg dewasa nk pun boleh.. cantik.. yang ribbon2 tu sume saiz besau.. kalo dewasa mau, yg love boleyla..hak3.. nampak funky sket..huhu

 n ini stok yang sampai minggu lepas :

glass beads - pink

acrylic stone 6mm

pink flower bowl

green flower bowl

purple flower bowl
flower bowl tuh sume saiz kecik jer..

p/s : sape nak??hahah

jawab tag dr zaim n yang sewaktu dengannya..

  hmm.. bila cuti2 cenggini, banyakla pulak yang mengetag ku.. maaf kalo ada yang masih belum berjawab, sbb internet kek uma nie paham2la.. i'll try slow2 kayh..ahaks..


kayh, nie dr zaim from :

oScar from miss sweetCornz


cuti-cuti niey, tgh rileks2 dpt plak award drpd kak senior.
iszieylyanzieyistiqomah
nama diberi.
asalannye, tidak ku tahu namenye spt itu.
yg ku tahu dia adalah kak jagungmanis (sweetcornz)

sudah lame kowt kenal. smnjk masuk mktb la. kenal pown melalui blog/social column.
harap je 1 campus tapi jarang jumpe & bertegur sapa.hahaha

follow lame dh kot blog dye. cume xla slalu sgt singgah.
kalau kebetulan naek flight jengjln kwsn sekitar (blogwalking jepown),
insyaallah aderla singgah sbntr bersame kit-kat.

ini shortcut nak singgah rumah dye ::

http://www.iszieylyanzieyistiqomah.blogspot.com/


:: disuruh komen ::

ermmm..blog dye mmg colourful gile..siap ad musik ag. kalau nk jd blog contoh tue,
kire mmg bolehla. sume gadjet2 yg seorg blogger perlu ade, mmg ade kat blog dye.
jd nk refer psl2 blog-memblog niey, blehla tanye dye yg lbh pakar.
tapi knape stp kali ak masuk blog dye,
rase cam laptop ak nk jem je tetibe?? hahahaha..
ak pown x tau.
(penat puji nie.,.kene blanje nasi ayam kak nora niey.hehehe)

(zaim, pinjam ayat ek...hahah.. paham2la.. tenet nieyh..huhu)

kpd semua blogger yang bace nieyh : SILA JAWAB COMPULSARY TAU..
swetzcorn menghantar pesan kpd saye supaya mengetag/mengirim
award ini spesel & khas kepada kalian SEMUA!!! silakan berbuat ape yg patot!!! hehehe

11.50 pm

stood still on chair.. typing this entry.. waiting for hours to update this.. trying so hard to update my lovely blog.. haha.. busy in the house.. hahah.. with my sis n bro.. all with different attitude.. sometimes get on my nerve.. feeling so lonely in the heart.. really?? no la.. happy..huhu.. of cozla.. just now open my friend's blog, gda, she become a model for yezz's magazine.. so cute n photogenic for me.. congrats.. and her blog is best..

thinking on somthing.. until when should i keep it secret from everybody.. its the truth of me.. one is only for me.. and one more is only my family known bout it.. hope it will remains as a secret.. but i know, it will be reveals in the future.. haha..nonsense.. not important pown.. sooo, dont ask me what isit.. not gonna answer that..

waiting for 6 more days.. to go to a place that i hope it will give me a very precious experience.. then the next one week after, insyaAllah gonna be in Kuala Lumpur taking my spm certificate.. n hope they save me one copy of school magazine..hahah.. miss KL so much.. everything..muahhh3.. then maybe after that, move on to Penang for a couple of days.. to my uncle's house.. but still dont know yet confirm or not.. then being home for a while.. then, new semester begin.. start a new journey, with a new hope and new effort..

p/s: who want to order geo contact lens, can order it from me.. thanks.. haha.. new business?

Wednesday, November 24, 2010

tag from asmad..

[1] 3 Names in your inbox cellphone 
#sayangku firdauz
#boo
#hanif

[2] Your main ringtone?
#what dream are made of

[3] What U did at 12 last night?
#slept

[4] Who was the last person U went out with? Where?
#my hubbby.. to kb..

[5] The color of T-shirt you're wearing now?
# red n white

[6] The last thing you did?
# angkat kain di jemuran.. hujan sudaaa turuuunnn

[7] 3 of your everyday favourite items?
#my csl i200
#my dad's lappy compaq presario CQ40
#my singer televisyen 36" (for movie lol)

[8] The color of your bedroom
#got no bedroom in my house esp for me..huk3

[9] How much money in your wallet now?
#dunno.. around 20 sth.. haha..

[10] Your favourite song?
#english song..

[11] What will you do next wekend?
#not plan yet

[12] When was the last time U saw Ur Mum?
#now

[13] Where is she now?
#cooking in the kicthen..

[14] When was the last time you talked to your parents?
#just now

[15] Who is the last person that texted U?
#boo.. 23/11/10 at 21:09..hak3... (sowy xbls, aku xkredit)

[16] Where did U have your dinner lastnight?
#home..

[17] The last suprise you got?
#when someone ask me about mas kawin n belanjanya semua..hak3..

[18] Last thing U borrowed from ur friends?
#money.. i guess...

[19] Who is ur BF/GF or husband/wife
#a guy definitely..

[20] What do you feel now?
# wanna ketuk2 kepala asmad sbb tag aku.. da tau da tenet aku slow giler.. nk loading page die pun satu hal nk kena tunggu jam2.. hahhaa

[21] Wanna share with who?
#share what?

[22] Who knows ur secret?
#siti qurratul aini ulfa binti rodin jaya aka quaifa amri dalica aka dalica hanez aka aifa manik

[23] They keep ur secret?
#not at all ! trust nobody okey.. (ciplak ayat asmad..hak3)

[24] Are you angry with someone?
# xbaik mara2..sabbbaaaarrrrr..hak3... (dalam otak ngah pikir cmane nk balas balik)

[25] What do you order at McD?
#hate going there n never will go

[26] The last time you felt so sad?
#yesterday... talking to myself..hmmm

[27] What is your wish for tomorrow?
#someone give me a big n huge teddy bear

[28] Who will U tag next?
gda majidah, anis asyura, qira, and every blogger that read this.. COMPULSARY (WAJIB)..

Tuesday, November 23, 2010

PenaNtiaN..

sesungguhnya memang penantian itu suatu yang menyeksakan.. waiting for something that we dint know that whether it is for us or wasn't is really something hard rite?? hahah.. actually.. said that becoz after waiting for half an hour, thankfully.. now im typing this entry.. almost 2 weeks holiday.. celebrated the eid at my grand's house.. stayed there for week.. then just 2 days ago back home..got a heavy sneezing.. than followed by bad fever.. coughing n etc.. feeling better now.. back to busy with the clothes.. not so much.. but thanks becoz it can fill up my emptiness time.. hahah..
holiday for me is as usual.. stating at home.. being beside family all the time.. no friend's house to go here..hahah.. coz all of them far away..huhu.. actually this is me in holiday.. live in a silent life mode.. dislike to go outside there.. holiday is home.. time to treat only myself.. time to activities only for myself.. only myself.. huhu.. dunno y.. but im used to this style since childhood.. so, are u gonna complain me?? go on.. not gonna hear that.. hahah.. when i am at home.. its hard for me to go outside there.. for example.. let say today im gonna go to gua musang.. with my friends... then i come back at very late evening.. then, myy parents would say and babling. 'tu la.. g jalan2 xingat dunia.. bolehla tuh.. kalo dah p ngan kawan.. rumah bukannya nk ingat.. kat umah nie.. mcm2.. adik nangis xde org jagala.. rumah bersepah xde org nk kemasla..dll...' on n on.. so, dats y its so hard to go out.. hahah.. if still wanna go out, i must make sure all's done.. hope u people can understand y im so hard to go out on holiday.. coz of this.. too lazy to quarrel with family..huhu.. if im not home, everything is ruins.. coz im the eldest sisters.. i have 7 younger brothers n sisters to take care on.. huhu.. very tough for me.. dunno how people outside there that have more younger sis n bro than me.. how would they treat them hmmm... haha...
and for them who tag me.. sorry cant open all ur site.. im gonna answer that this january.. bye2 for now.. got to serve lunch.. haha

Monday, November 15, 2010

BERTUNANG @ ENGAGED

got this from amri's note.. found it very interesting.. hihi.. like dis!! BEAR YOUR WORDS kayh.. huhu.. ('',)

Percaya atau x, kita boleh ber”tunang” tanpa sedar?? Yup, kita boleh bertunang tanpa kita sedar, bila seorang lelaki, berhasrat untuk mengambil seorang perempuan untuk dijadikan isteri. Eh, itu memang normal bukan? Tapi, yang anda mungkin x tahu, anda sebenarnya sudah bertunang bila situasi seperti berikut berlaku:

Lelaki menyatakan hasrat ingin menjadikan perempuan itu isterinya, dan perempuan itu bersetuju. Adakah dikira telah bertunang? Padahal tidak ada ibu bapa perempuan tersebut.

Pinang dari segi hukum fiqah, bererti pihak lelaki menyatakan hasrat berkahwin pada pihak perempuan. Itu dipanggil pinang. Bila perempuan menjawab setuju, maka jadilah perempuan itu tunang laki tersebut.

Situasi yang dianggap pinangan:

"Aku nak jadikan kamu sebagai isteriku"

"Kahwinlah dengan kita bila2"

Bila si perempuan bersetuju, dia akan jadi tunang. Sama ada bercakap dalam telefon, tetap dah jadi tunang.

Contoh:
"lelaki sebut dalam telefon, "I nak jadikan u isteri I lah"
Perempuan tersebut jawab, I sukalah, I setujulah, oraitt I’m fine, oklah, I redha atau apa2 yang menunjukkan dia suka dengan “pinangan” lelaki tersebut, maka ia sudah dianggap bertunang.

Jadi, bila dia dah jadi tunang orang tanpa sedar, bila ada lelaki yang meminang, hukumnya haram.

Kita orang melayu time nak tunang duk bawang rombongan 1 bas, bawak barang2 pinangan, itu sebenarnya adalah ADAT bukan dari segi hukum Islam. Dari segi hukum Islam, dah jatuh hukum tunang.

Persoalan ialah bila Ibu bapa xde. Mengikut hukum syarak, kalau perempuan itu sudah diizin pada syarak. Sebagai contoh, perempuan yang cerdik, yang baligh, yang blh berfikir, etc dia sudah dianggap bertunang.

Bila perempuan tu x menepati hukum syarak tersebut, contoh seperti x baligh lagi(baru darjah 3 mungkin), perempuan tu bodoh(x boleh berfikir), gila, dan sebagainya, makanya wali diperlukan untuk jawab “pinangan” tersebut.

Haaa, adakah anda ternganga bila tiba2 tau anda sudah menjadi tunangan orang tanpa sedar?? Haaa, ayokkk, x tau. Hehehe.

Sunday, November 14, 2010

haishhh..

haishhh... study lom ag nieyh.. jam dah nk dekat kul 11 mlm.. aiii.. await rasek nervos je nieyh... pg td bangun2 terus p taklimat Banti Siswa.. pastuh mkn.. balik tuh gatal tangan g kemas barang2.. pastu penat tertido pulak.. bangun2 g mkan.. pastuh balik sambung kemas sket2.. pastuh dok ngadap lappy nie haaaa.... aduhhhh.. distraction sungguh.. sape nk amik lappy aku nieyh..amikla... haha... mlm nie je tau.. aku bg dgn broadband skali ha.. ko online la puas2... aku nk study... jap2.. habis tulis n post entry nieyh aku study lah... nie mase kami wat discussion.. tny2 mane yg faham jek pun... yap2.. usaha itu tangga kejayaan.. aku harap sgt sok aku ley jawab exam dgn penuh lancar.. mcm aku jawab exam untuk science 1.. aduyai.. mmg killer paper la nie.. kalo paper english kan besh.. masyuuuukkkkk jerrr.... wa suka sama lu beb..!! daddy tefon td, nk balik kul bape.. aku kata nk balik esok la dad.. tp tgk lu cmane.. kalo brg adik aku tuh banyak sgt, so, nk xnk kena balik selasa la jugak.. ne way.. sape balik esok dan tanpa surat adalah merupakan satu kegiatan haram.. hak3.. bukan pe.. aku pikir gak.. rabu dah rayer.. kalo aku balik selasa, mesti sume da balik umah nenek.. haiyaa... nk jahit baju n tudung adik2 lagi nieyh.. mane sempat kalo balik selasa...haiya.. abg pesan td.. bace buku.. study.. haduiish... nk start la nieyh.. kena habiskan bio dulu.. pastuh baru wat physic.. then baru tgk kimia balik.. study bebanyak... yg masuk satu topic je.. redha jela... barang2 sume baju2 kurung aku yang berpasang2 tuh satu kotak besau.. baju tshirt n baju2 tidor n lain2 pakaian 1 kotak besau.. beg2 g kelas, hanger, bola tenis, alat2 tulis spare sume satu plastic bag besau.. buku2 sume aku letak kat loker bahagian atas tempat sangkut baju tue haaa... hak3.. malas den nk ngangkut2.. letak je kat ctuh.. comforter, bantal2, selimut, dan cadar satu plastic beg besau letak kat atas tuh jugak haa.. cume anak garfield n anak ikan aku bawak balik.. banyak kan banyak kan.. hak3 tp sume tuh xdapat menggoda aku untuk tido dgn nyenyak sbb aku ada imsomnia kat cnie.. banyak kali gakla aku xley tido mlm.. haru betul2.. tambah2 kalo sok pg de kelas.. tp kalo aku tido lak, mesti susah nk bangun.. ye lar.. xcukup tido kan..  berbalik pd brg yg aku nk bwak balik, satu beg john master untuk baju, satu beg zonria untuk baju gak, satu plastik besau untuk baju2 tempahan, tudung2 yg aku beli untuk family, alat2 kosmetik aku (bedak n minyak wangi jek), teh n perisa2 air yg xguna tuh.. satu beg lappy.. of cos la kan.. hak3... selesai... yeke.. printer pun daddy kata nk guna,... sila bawak balik..hak3... be way satu makluman, kalo anda pembaca setia blog nieyh, confem anda dah tahu kan..hihi.. pe lagi.. seperti biasa, bila cuti semester, aku xkan update blog nieyh dan aku xkan online sehingga naik dari cuti.. sebab musababnya adalah kerana line untuk broadband sgt2 terhad.. sbb berlakunya blind spot antara line sri aman (bukan serawak kayh.. pasir puteh, kelantan jer..) dengan line bandar pasir puteh.. haiyaaa... manyak susah ini mcm maaa... never mind.. so, kalo sesape ada hal ke nk tny pepe, bolehla sms sayer yer.. dan kalo nk col pun, sila sms dulu takut aku cibuk.. kalo mcm classmates aku ke campusmate aku xpela kalo nk col terus, especially pompuan... kalo laki, aku xlayan takat nk main sms pun jgn harap.. aku xmenat nk guna hp.. maleh den.. untuk hubby ku sorg jek aku open..heheh.. ngada2 sungguh.. betulla.. dah ada kan.. watpe nk layan lain.. gedik namanya tuh.. walaupun aku gedik, tp bukanlah dalam term yang nieyh haaa...haha....hmmm... nnt rindunya nk naik keta waja hijau muda silver wkk9251.. betul ke no plat tuh..heheh.. harp betulla.. lemah bab ingat mengingat nieyh.. tp jgn risau.. sy ingat awk sokmooo...=) banyak lak aku membebel kat cini.. benti lue.. tata sume.. cyg korg sbb bace pos nieyh.. maafla mcm wat karangan yer... mls nk tekan 'ENTER'..hak3

penatnyaaaaaaaaaaaaa......

TOMORROW...

i dedicated this entry special for him..
(hope u will read this before u going back home.. or maybe someday u will read this..)

i want u to know..
that i love u..
that i care about u..
that i remember u..
that i'm yours..
that i'll be with u either in bad or good condition..
that i accept u without any hesitation..
that i glad that i know you..

i hope..
that u will love me more than i had u..
that u will remember me more than i had u..
that u will care about me all times..
that u will then story to me about your life aside of me..
that u will tell me all things u done everytime..
that u will not tell me lie..
that u will loyal to only me in your heart..
that we'll be together now and then..
that u will wait for me until its times..
that u will remember the promises we've sweared and promised..

lastly.. selamat menjejakkan kaki ke alam guru yang sebenar.. tiada lagi praktikum.. yang ada hanyalah sekolah berhari2 sampai pencen..hehe.. insyaAllah..
semoga berjaya bukak bisnes yg dah difikirkan tue...hehe..
semoga menjadi seorang guru yang berjiwa pendidik.. bukan berjiwa makan gaji..hehe (ayat cik mahadi)
semoga cekal menghadapi hari-hari yang mendatang dengan penuh kesabaran dan keikhlasan..
semoga kejayaan sentiasa mengiringi jejak langkahmu.. jgn lupa kalimah Bismillah tetiap kali nk wat sesuatu tau..hehe
semoga nanti kalo dapat gaji, belanja la sket untuk sayer....heheh.. xbaik tau kedekut.. pemurah itu bagus.. baru rezki murah..
haa.... kesihatan tue jaga.. tp janganla tido terlebey-lebey pulak.. ish3..
nk raket tenis ley x?? boleyla..boleyla...
haaa... lagi 1.. jgn lupa guna signal time drive tue.. jadilah pemandu berhemah..
selalu2lah contact kayh.. i'll miss u so much.. dtgla jenguk sayer ye nnt..huk3..(T_T)

p/s : hidung awk mancungla...suke sayer tgk..heheh.. jgn mara..

Saturday, November 13, 2010

HATE THIS!!

recently in this 2-3 months, i always receive this kinds of mails.. making bushes in my spam box n inbox.. hate this so much... can i believe this?? suggestion?? respons??


Friday, November 12, 2010

yesterday and today..

YESTERDAY:

went out with my hubby to kb.. played bowling at kb mall... reached there at 6 sth.. after performed maghrib prayer at the surau.. very enjoyful... love that moment.. first set, i won, but 2nd set, he wont with a very high margin.. haiyaaamaaa... so, sape kalah, belanja makan.. waaa... then, went to mydin mall.. he asked me, do need to go there, i said, i dont care i wanna be there jugak..hahah.. cruel sth..huhu then otw there, dunt found the ways should be to be there, take a lit time, but then, Alhamdulillah..finally..huhu..yippy..... walk in every side of the section.. found section for sewing tools..hahah.. love this..!! i bought 1 dozen of benang sulam.. then straight away finding garbage bag for ezzah.. the biggest size.. hahah.. can put her in there too..huhu..(wey, bila nk amik nieyh??) hak3.. then after that, tome for dinner.. 1st wanna eat at restoran kg.pek..then, cancelled.. just ate near to mydin mall.. delicious meal... nyum3.. finished eating, suddenly rain fall..very heavy rain maa.. habis basah kuyup mase nk masuk keta.. ggggrrrr.... sejukkkkk.... then, back to hostel..huhuh.. reached here.. then got into the room.. suddenly.. OMG.. i leave my purse and hp in my hubby's car.. alamak.. how i wanna take it.. i dont care the hp..but the purse.. i need to use money to go to pasar minggu kuala besut.. wanna buy some tudung for my family..hehe.. eid gft..
-a very nice moment..love this..!! thanks honey..hehe-

TODAY

went out to pasar minggu kuala besut.. with my classmate.. a very big pasar..is it??hahah.. depends.. everyone  memborong dengan sgt byk.. except sarah yg xpegi...katanya nk tido..hehe (jgn mara haa...) then we walked in every side of the market finding what we want.. i bought 4 ala2 ariani hijab, then one more, i thaught it hijab, but then its actually a shawl.. love the colour.. hurmmm..never mind.. just wear it la...huhu buy some stone for my beading.. then buy a new purse.. red colour..very cheap.. im okay with any unbranded or branded item.. as long it is useful for me..=) then back to bas stand still.. haha.. unfortunately and suddenly, ohh nooo.. my sandal putusla plak... quickly accompanied by kak zack finding new slipper.. in hurry, i just bought a new one but in pink colour.. feeling soooo feminine then..hak3.. then, went back on 2nd trip bus..
-although tired but satisfied with what i done..huhu..thanks frenz..-

Thursday, November 11, 2010

I want you to know, that you are amazing friend.If I don't get this back,I understand. But I have a game for you .Once you read this msg, you mustsend it to 15 people you really careabout, including the personwho sent it to you. If you receive back atleast 7, you are ...loved. ;)



i tag this too :
- asmad
- boo
- ayie
- gda majidah
- sarah syg
- ijat nuar
- azrif
- kak bella
- zaim
- amri
- sesape saje yg bace blog...

kemudian anda dikehndaki untuk tag orang lain sebanyak 10 orang atau lebih...

Wednesday, November 10, 2010

10 tabiat rosakkan otak.

1. Tidak mengambil sarapan pagi
  • Apabila seseorang tidak mengambil sarapan pagi, paras gula dalam darah akan menjadi rendah. Ini akan mengakibatkan kekurangan bekalan nutrisi pada otak dan menjadikannya kurang aktif.
2. Terlebih makan
  • Ia akan membebankan pembuluh darah otak dan mengurangkan kuasa mental otak.
3. Perokok
  • Asap rokok akan mengakibatkan sel-sel otak terjejas atau terbakar dan boleh mengakibatkan penyakit ‘Alzheimer’.
4. Penggunaan gula yang berlebihan
  • Pengambilan gula secara berlebihan akan mengganggu penyerapan protein dan nutrisi. Selain daripada itu, ia akan mengganggu perkembangan otak yang sihat.
5. Pencemaran udara
  • Otak adalah pengguna oksigen terbesar dalam badan manusia. Pencemaran udara boleh menyebabkan pengurangan bekalan oksigen ke otak dan keaktifan otak.
6. Terlebih tidur
  • Tidur adalah bagus untuk merehatkan otak tetapi masa tidur yang panjang boleh mengakibatkan sel-sel otak kita mati.
7. Menutup muka ketika tidur
  • Tidur sambil menutup muka akan mengakibatkan otak menerima lebih banyak karbon dioksida berbanding oksigen dan ini akan membawa kerosakan kepada otak.
8. Membiarkan otak bekerja semasa kita berada di dalam keadaan kurang sihat
  • Bekerja semasa anda kurang sihat boleh mengurangkan keberkesanan otak dan juga membawa kerosakan kepada sel-sel otak.
9. Kurang berimiginasi
  • Berfikir adalah satu cara terbaik untuk melatih otak kita. Kurangnya berimiginasi boleh menyebabkan tahap kecerdasan/keaktifan otak menurun.
10. Jarang berfikir
  • Jarang berfikir akan menyebabkan otak kita kurang aktif. Oleh itu, perbincangan yang membina boleh menambah keberkesanan kecerdasan otak kita.
slept at very early dawn.. then woke up at 3.30 pm.. hahah.. very long time huh..hak3.. straight away bathed.. met sarah in the toilet washing her stuff.. n then walked to zetty's n nida's room.. texted asmad asked her bout her existance in college.. already got home.. hahah.. called my mommy.. told her that if she receive any mail for me, please accept it.. (my beading tools)..huhu.. cant wait to see them.. then, online just for a while.. answered all the notifications and comment.. mafia wars.. pets.. and so on.. then now, typing this entry while eating the breads.. accompany by the rain outside there.. and the lights in my room.. facing my lappy... downloading picasa and so on..huhu.. feeling wanna study.. but still havent touch any books yet..huhu.. waiting for 6 p.m for dinner with my classmates.. hearing to my roommate funny's story.. haa... im thinking on buying new english storybook.. but, still, n0 MPH here.. just muda osman or populr or others.. miss KL so much.. thinking on going there somewhere in the holiday.. but, still dunno yet when n where should i go.. the 1st place would be my former school, KL seri puteri science school.. havent step there for 2 years likely.. wondering how the surrounding have change..hmm.. and how KL have changed.. thinking on going to mid, the mall, sogo, jalan tar, jalan masjid india and so on.. seeing my untie at gombak... miss going there.. my cousin...
then, im thinking on about my beading business... sometimes feeling tired, but i really hope that peoples will give me support..huhu then my hubby will finish his study next week.. he already finish his exam last week... and do nothing instead of went back home and come on last saturday,.. he seems happy with it.. wish him gudluck although i'll be missing him here.. still got 4 years to go..

HADUIH..

den balik nnt isnin depan, tup2 bgn pg td dpt msej nie haaa..... haduihh.. sabo ley.. den bayo ler nnt kat ekau..



"Dear customer, you have exceeded the 5GB/mth usage (Celcom FUP). Pls purchase additional volume or we reserve the right to control yr broadband speeds. TQ"

TRY THIS!!

Short Neurological Test

1- Find the C below.. Please do not use any cursor help.

OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOCOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO

2- If you already found the C, now find the 6 below.

999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999699999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999

3 – Now find the N below. It’s a little more difficult.

MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMNMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM

This is NOT a joke. If you were able to pass these 3 tests, you can cancel your annual visit to your neurologist. Your brain is great and you’re far from having a close relationship with Alzheimer.
Congratulations!

part 2

eonvrye that can raed this rsaie your hnad.

To my ‘selected’ strange-minded friends:If you can read the following paragraph, forward it on to your friends and the person that sent it to you with ‘yes’ in the subject line.
Only great minds can read thisThis is weird, but interesting!
If you can raed this, you have a very strong mind too..

Can you raed this? Olny 55 plepoe out of 100 can.

I cdnuolt blveiee that I cluod aulaclty uesdnatnrd what I was rdanieg. The phaonmneal pweor of the hmuan mnid, aoccdrnig to a rscheearch at Cmabrigde Uinervtisy, it dseno’t mtaetr in what oerdr the ltteres in a word are, the olny iproamtnt tihng is that the frsit and last ltteer be in the rghit pclae. The rset can be a taotl mses and you can still raed it whotuit a pboerlm. This is bcuseae the huamn mnid deos not raed ervey lteter by istlef, but the word as a wlohe. Azanmig huh? Yaeh and I awlyas tghuhot slpeling was ipmorantt! If you can raed this forwrad it



JD SAYA TAG KEPADA:
-SARAH
-AYIE AL BANJARI
-ASMAD MAT RIPIN
-BOOOOOOO


SELEPASA BACA, SILA TAG 4 ORANG LAGI RAKAN ANDA..

uncomfortable but happy

feeling very uncomfortable.. sneezing since the morning until now.. 1st.. single sneez.. then 2nd, double sneez.. and the 3rd one.. triple sneez.. and then repeatedly here and there..huh.. and now.. my head starts becoming heavier... with some fluid inside my nose.. unbreathable..lol.. my alveolus is lack of oxygen.. help.. help.. help... lol.. still the fluency of biology in my mind..
while waiting for my 2010 trial office downloaded, i'm typing this entry.. its 2.00 a.m in the morning actually..huhuh.. still not sleep maa.. waiting patiently for it.. and hope i can install it safely later.. and b4 that, hoping that its finish and the internet dont breakwdown..huhuh.. still need 65% more.. its said 2 hours left.. but, is it true.. just the predictable time rite.. actual time?? only God knows.. im not a witch..
just now went out with my hubby.. deposited hundred into 2 account..for my beads payment actually.. special imported from klang valley far at the west coastal..not always rite.. then, having a good time in KFC.. he seems like KFC..hik3.. really?? only he knows.. he is a man full of misteries inside him..outside's strict but inside's soft heart.. like it.. full of suprise...is it?hihi..
move on to my next point.. hahah... like oral speaking...huhuh.. this afternoon.. just having my major paper exam.. i've studied and covered the syllabus twice.. lol.. do u believe it?? i myself cant believe it.. it have been a long time, i dont be like that.. actually that is myself.. before.. now, im in studying mood...hahah.. but, still.. im blurred to answer the structure questions..hmm.. never mind.. at least, I've answered all the questions given.. hope i'll score in it.. tomorrow, insyaAllah, gonna start with science 2 syllabus.. huhuh.. please lappy and internet.. dint distract me.. hahah.. actually, factor that make me covered all the syllabus is mainly this lappy n internet connection.. cant live without them.. once them away for repairing days be4, i can concentrate on my study.. because i dint watch tv.. and i dont use others property (lappy n internet)..
actually.. im sad.. y?? its because there's only left 6 days before someone will finish his study here.. then, he will leave me.. it make my heart cry u know.. our house too much far away in distance.. hope, he'll keep contact me anywhere he goes and i hope he'll get posted near (peninsular)..
books is something distracting to me now.. because my beading tools all's I've posted to my house.. so, i have nothing to do except social networking, blogging and study..huhuh.. me study?? funny thing..
actually there's loads more i want to tell.. yes because I've not updating this blog since three days ago.. feeling very silent without the internet.. but actually the time is always precious.. having loads of happy moment with my friends here..although last weekend also very silent for me.. then, when the semester break started on this monday or tuesday, when i got home, i'll be not updating this blog till semester break end.. this is likely because the breakdown of internet connection at my house.. due to integration the satellite land line..??@#$ hak3... never mind.. full already with all that resistor, capacitor, hypogeal, epididymis, nomenclature and all other stuff.. until today, when i speak, it sound quite silly because my tongue is behaving like snake..huhuh..
i think enough for now, or else i dont know what will be my topic then..of course its mixing with each other.. ha.. lastly.. im thinking on a publishing a blog contest among blogger.. but still dint have any idea of what contest would it be.. suggestion??

p/s : feel happy today.. precious moment...

a stress face but with a smiling heart

Saturday, November 06, 2010

OFFICIAL AND SECOND'S EMAIL

Finally, after think deeply.. i've make up my mind.. i make a new yahoo mail.. y?? because i wanna separate the the uses of the mail..

primary/official mail

aini_ulfa91@yahoo.com

so, this is my official mail kayh.. for this email, if someone or somebody have something to tell me or have a business with me, can contact me through this email..
-business (aifa manik)
-spot question'
-ym
-blog
-formspring (quaifaqurratul)
-wikipedia
-4shared
-picasa
-youtube (aini_ulfa91)
-skype
-etc (wow.. i never remember when i did register all of this..muahaha)

secondary mail

quaifa91@yahoo.com

this is my new email i've made just now.. i've specialised this email for a site frequently send me mail.. it make my inbox always full.. imagine, up to thousand mail per day.. oh gosh.. totally exhausted to delete all of them..
so, the sites that i've specialised to this email are:
-facebook (quaifa ..)
-tagged (quaifa qurratul)
-myspace (quaifa qurratul)
-friendster (quaifa qurratul)

those are major site of my social activities instead of blogging kayh..

and for information, all my hi5, dekstop dating, flixster, fanbox n etc have been deleted by me since those site just make me trouble..hahah..lol

RARELY WE CAN SEE

JUST WANNA SHARE THIS WITH ALL.. I GOT THIS FROM MY GOOGLE BUZZ..


Can you believe?

Search This Blog