Followers

LaLaLa GrEEtiNG..

Sunday, October 31, 2010

saya tertarik bila bace post nieyh.. harap tuan punya blog izinkan ye sye share kat cini... menarik..


Kalau si lelaki atau pun wanita dilihat sedang mencium manja seorang 
        kanak2 kecil yg comel, ia boleh dilihat sebagai tanda kasih dan minatnya 
        terhadap si kecil itu. Ia suatu petanda sayang dan prihatinnya terhadap 
        kanak2 itu. Tetapi apabila ada pasangan lelaki mencium atau mengucupi 
        wanita, apakah tanda dan rahsia di sebaliknya?
            Sesungguhnya kucupan atau ciuman seorang pasangan lelaki terhadap 
        pasangan wanitanya itu terselit rahsia yg perlu anda ungkapi dan fahami 
        persiratannya. Ia mempunyai makna-makna tertentu dan kita akan seronok 
        apabila benar2 dapat menyingkapnya. Ia memudahkan anda utk memahami 
        sikap si dia. Ciuman pada bahagian2 tertentu di tubuh wanita mempunyai 
        rahsia yg berbeza lagi tersendiri. 

        Ciuman atau Kucupan pada Tangan
        Jika seorang lelaki mencium belakang tangan anda, itu tandanya si dia 
        menyanjung dan menghormati anda. Lelaki atau sesiapa sahaja yg bersopan 
        akan mengucup orang yg dihormati dan disanjunginya pada bahagian 
        belakang tangan orang yg berkenaan. Ini biasanya dilakukan oleh seorang 
        anak terhadap ibu bapanya, seorang bawahan ke atas atasannya, seorang 
        murid terhadap gurunya dan seterusnya....
        Jarang berlaku seorang lelaki mengucup tangan pasangan wanitanya, apatah 
        lagi seorang suami kepada isterinya. Jika berlaku juga sedemikian, itu 
        menandakan si lelaki berkenaan benar-benar menyanjungi dan menghormati 
        wanita tersebut sebagai seorang yg istimewa dalam hidupnya. 

        Ciuman di Dahi
        Selalu juga kita saksikan seorang lelaki mencium pasangan wanitanya di 
        dahi. Apakah tandanya?
        Jika anda pernah dihadiahkan sebuah kucupan di dahi ,itu tandanya si dia 
        begitu kasih terhadap anda. Dan kasihnya begitu kudus. Anda dapat 
        berasakan getaran kasihnya pada anda begitu syahdu. 

        Ciuman Sayang
        Jika pasangan anda mengucup anda di pipi, itu tandanya si dia sayang 
        pada anda. Malah jika anda sedang marah dan dia tiba2 mencium pipi anda, 
        itu maknanya dia tetap sayang pada anda walaupun apa yg terjadi. Malah 
        ciuman sayang di pipi sering dihadiahkan oleh sang suami kepada isteri 
        dalam suasana gurau senda dan ceria. Begitu juga apabila suami baru 
        pulang dari kerja atau berjalan jauh, satu ciuman di pipi menandakan dia 
        sayangkan anda, rindukan anda  dan cintanya pada anda terus bersemi. 

        Ciuman Cinta
        Saat anda sedang berdiri, tiba2 suami  anda datang sambil memegang kedua 
        pangkal lengan anda. Lalu anda dan  dia saling berhadapan sehingga wajah 
        anda bertembung dengan wajahnya.Lalu sebuah kucupan hinggap di bibir 
        anda. Itu tandanya sebuah ciuman cinta sedang ditebarkan. Anda tetap 
        dicintainya, bahkan kian hangat sehangat ciuman yang terhinggap. 

        Kucupan dari Belakang
        Pernahkan anda dikejutkan oleh suami anda dengan kucupan dari arah 
        belakang? Contohnya sedang anda sibuk mencuci pinggan, tiba2 pasangan 
        anda menerpa  dari arah belakang dan mengucup tengkuk dan pipi anda. Ini 
        menunjukkan betapa pasangan anda begitu geram terhadap anda. Dan anda 
        pun terasa terngiang bulu roma di saat itu. Namun anda patut berasa 
        senang hati kerana tahu tahu betapa dia terngidamkan anda! 

        Kucupan Lutut
        Hah! Betapalah lelaki ini telah rebah ke kaki anda. Benar, jika anda 
        terjumpa lelaki yg sanggup mencium lutut anda, biarpun masih beralaskan 
        pakaian, itu tandanya sudah teruk benar minatnya terhadap anda. Dalam 
        hal ini, mudah pula anda mengambil kesempatan kerana dia akan tunduk 
        pada setiap kemahuan anda. 

        Ciuman Di hujung Kaki
        Ia amat jarang dilakukan oleh kebanyakan dari kita melainkan dalam 
        sesetengah budaya dan adat resam India. Jika ada juga lelaki luar 
        melakukannya , ia  kira sudah luar biasa. Perlakuan ciuman di hujung 
        kaki yang bukan kerana adat, itu petanda si lelaki berkenaan sudah 
        terlalu merendah diri dan terlampau memuja anda.Anda boleh menganggap si 
        dia boleh diperlakukan apa saja oleh anda. tapi, tengoklah juga. Lelaki 
        pandai berlakon dan mungkin dia cuma melakonkan saja utk mendapat 
        perhatian anda sedang hakikatnya tidak boleh diperlakukan seperti yg 
        anda tafsirkan. Apa pun, kucupan sedemikian tidak seharusnya dilakukan

tomorrow and tomorrow and tomorrow

tomorrow and tomorrow and tomorrow.. i'll sit for my first exam paper which is english.. quite nervous here..hmm.. y? becoz still need more preparation.. buat tomorrow is quite ok.. maybe.. for me.. but tomorrow after tomorrow.. i'll sit for 2nd paper.. which is malay language.. although i'm a malay.. is it?? lit bit la... becoz my father is mixed indon + chinese.. and my mother is mixed malay +  indian.. but, i'm more to my father's side.. maybe.. haha.. i'm proud to have 4 lines of blood in my blood... haha.. like in harry potter, witches from both muggle is mudblood.. but, me, person with many ties of blood would be call what?? dunno.. dunt even cross my head.. lol many peoples says person who are mixed blood is clever.. but, for me it depends on the person becoz some are gifted to be clever and some are clever because they have the effort to be good and being among the best..  me?? owh.. dont ask me.. i dunno where i am categorized.. its too difficult.. because i cant learn in lecture or class.. and i must learn on my own effort.. so, i need twice effort.. huh.. its hard for me.. because sometimes i dont study at all.. haha.. thats y i need MOTIVATION... its important for me to self-motivate myself.. for my own sake.. for my own good.. kayh.. need to stop here.. i wanna study.. wish me all the best for tomorrow and the next day.. i'll sit for 4 exam papers which is english language on tomorrow, malay language on the next day, science 1 on 9th and last paper science 2 on 15th nov.. too much gap.. but, thankful.. hope i'll fill all the time with revision..

my new site for business

finally.. i have created my official site for promoting my small business.. there, u can see my artswork and all the information about it.. hope person interested can contact me at the given information.. but just for business okayh.. not for personal thing..

my new site : http://aifamanik.blogspot.com

do open it and follow it kayh.. wish me luck..
whatever happen, i am still a science students... who love arts so much..
now, i am learning how to do sulaman benang.. hope can be the expert one..huhu

Saturday, October 30, 2010

finally..

finally... at least my missing towards my family goes down there... after 4 days 3 night spent at home... feel calm rite now.. thanks dear for taking me back.. love u so much.. muahh.. hihi.. but lit bit tense when it stop at exam..hurmm... still not read anything yet.. feel uncomfortable about that.. aini.. please... do come into reality..u need to face it although u think that is not your specialty...okayh...

Wednesday, October 27, 2010

SENARAI BARANG2 YANG MENGANDUNGI LEMAK BABI.

for everyone (MUSLIM N MUSLIMAH)
BABI SUDAH JELAS HARAMNYA. PERHATIAN KEPADA SEMUA UMAT ISLAM RISALAH INI DIEDARKAN OLEH DR. RASHEED MOS,UNIVERSITI MALAYA KL, PERSATUAN PENGGUNA MALAYSIA , MAJLIS AGAMA ISLAM MALAYSIA & JABATAN KASTAM MALAYSIA. KAJIAN TELAH DIBUAT OLEH MAHASISWA UTM, UUM, USM, UM, UKM, & CAP.

SENARAI BARANG YANG MENGANDUNGI LEMAK BABI
> 1. Minyak Masak LAM SOON ( Cap Helang & Buruh )
> 2. Ubat Pearl Cream Arche ( Thailand )
> 3. Ajinomoto ( Thailand )
> 4. Ais Krim Harga RM1.00 ke atas
> 5. Semua tauhu buatan Orang Cina
> 6. Sabun LUX & Lotion Badan Buatan Malaysia , USA , & Thailand
> 7. Sabun FAB berbuku
> 8. Lobak Jeruk
> 9. Mee & Kueteow basah ( buatan Cina)
> 10. Krim Muka Hazeline Snow

SENARAI BARANG YG MENGANDUNGI ( KULIT BABI, URI & BINATANG YANG TIDAK HALAL)
(no: 12 tu baca bebetul...wallahua'lam).
> 1. Semua Jenis Serbuk Mee Segera Terutama Maggi
> 2. Pucuk , Kulit Popia, Fish Cake & Bebola Ikan buatan Orang Cina
> 3. Daging Burger Import
> 4.. Sardin, Kari Ayam dlm tin & Yong Taufu buatan Orang Cina
> 5. Kasut Bola Jenis ' Gold Cup'
> 6. Berus Gigi Jenis ' Reach'
> 7. Mee Kering ( sanggol ) 15.Mee Rebus Tulang&Kiub Perasa Ayam
> 8. Semua sabun mandi yang diimport
> 9. Ajinomoto kecuali keluaran Kilang Lot 5710 Jalan Kuchai Lama KL
> 10. Semua jenis shampoo kecuali keluaran Orang Islam
> 11. Have Pearl Cream
> 12. Ramuan Kentucky Fried Chicken & Mc Donald
> 13. Ubat Kurap buatan Org Cina
> 14.. Beehon Segera Siam
> 16. Sabun Mandi Yang Berminyak

SENARAI BARANG YANG MENGANDUNGI GELATIN ( LEMAK BABI DAN BINATANG TIDAK HALAL )
> 1. Bosset Wine Gum
> 2. Dairy Milk Coklat
> 3. Coklat Cadbury/ Chewing Gum
> 4. Sugus Strawberry
> 5. Passer Doily Mixture
> 6. Trebo Mint Chewing Gum/ Peppermint
> 7. Scothes Vikmin
> 8. Share Extra Atrenght
> 9. Black Current Jelly
> 10. Royal Gulaman & Decart Oranges
> 11. Valvis Gelatin
> 12. Sarung Kapsul Ubat
> 13. Ais Krim dalam bekas plastik
> 14. Gula-gula Fruities
> 15 Cake Mets Vilber Punch
> 16 Coklat Cake
> 17 Tepung Kastard Lady's Choice
> 18 Semua jenis Jelly
> 19 Semua jenis gincu bibir
> 20 Keseluruhan Jenis Sheisedo
> 21 Lady's Choice Jelly

> SENARAI BARANG YANG MENGANDUNGI ALKOHOL UNSUR-UNSURNYA
> 1 BARANGAN AVON KESELURUHANNYA
> 2 PEWANGI KETIAK TERUTAMA JENAMA VITALIS & CONCORD
> 3 MINYAK RAMBUT BRYLCREAM ( HIJAU )
> 4 RACUN SERANGGA JENIS SPRAY SEPERTI SHELTOX, BAYGON & MORTIN
> 5 SELURUH UBAT BATUK JENIS SIRAP
> 6 KESELURUHAN BALL PEN DAKWAT KERING
> 7 TONIK BAYI GRAPE WATER, TONIK WATERBERRY COMPOUND
              -----------------------------------------------------------------------------------
Kami dalam keresahan memohon ampun dan maaf terlewat memberitahu perkara di atas. Pastikan Pakaian anda tidak terkena bahan-bahan diatas terutama pakaian sembahyang. TOLONG CETAK DAN EDARKAN RISALAH INI KPD SEMUA SAUDARA ISLAM KITA.

Confirm - Pringles Potato Chips - tidak HALAL !!

AMARAN OLEH KERAJAAN M'SIA BERHATI-HATI SEBELUM MAKAN!

Ref. Message: Pringles Potato Chips

Looks like you have to find another alternative to munch.
Just to let you and gang know........ I have checked.. It's true that the chips contain Emulsifier.

Dr Safurah Hj Jaafar ;
Principal Assistant Director;
Ministry of Health , Malaysia ;
Tel: 03-2540088.

TOP URGENT...... .. PLS FORWARD TO OUR MUSLIM FRIENDS... Forward
this to your pork-free muslim friends. Beware of what you eat.

p/s : i just share with u all about this... whether its true or not, u believe or not.. depends on you..

Monday, October 25, 2010

OPEN TENNIS TOURNAMENT OF IPG KSM 2010

pjust wanna share some picture here..

its me.. one of the empire...

mohamad ikhram firdaus in his 1st match

representative from ipg kdri against ikhram

the medal of the tournament..

Saturday, October 23, 2010

sajak

aku minat bersajak..
aku juga meminati seni...
namun, aku masih disini..
menyulam impian bersama realiti yang bertentangan dengannya..

kenapa??
kerana haluan hidupku jauh dari kesenian yang aku suka...
kerana haluan hidupku kini bersama kesenian yang aku lemah padanya..
kerana haluan hidupku yang telah berubah walaupun ku menolaknya..
kerana haluan hidupku lain dari yang biasa..

lalu..
aku berlabuh di pelabuhan ini..
aku berlabuh seketika demi mengesat setitik peluh di dahi..
aku berlabuh seketika tuk menghirup udara di sini..
aku berlabuh seketika tuk merasai kehidupan di sini..
aku berlabuh skeetika dengan harapan ada harapan hidup untukku..
aku berlabuh seketika kerna aku percaya adanya ilmu..
aku berlabuh seketika kerna aku percaya adanya secalit rahsia untukku di sini..
aku berlabuh seketika untuk menyulam kenangan..
aku berlabuh seketika demi mencari sedikit kekuatan..

wahai teman.. atau taulan.. atau kasih..
berilah aku kemaafan..
berilah aku bantuan...
berilah aku jalan...
berilah aku cahaya..
berilah aku pedoman..

terbitkanlah secebis rasa dalam diriku..
untuk memahamimu..
untuk menyayangimu...
untuk menjaga hati kecilmu..
untuk menjaga semuanya...
kerna.. aku xkan mampu... andainya hanya aku di sini..
tergapai-gapai mencari penghujungnya...
tergapai-gapai mencari dimana seharusnya aku berada..
kerna aku mungkin gagal..
tanpa bantuanmu..

the end of tennis tournament

tennsi tournament ended this morning with the winner for doubles men are helmy n wan besut and winner for single men goes to wan besut.. and the rest, good luck and all the best.. next year, insyaAllah i'll get myself into it..haha... with my classmates...after many of them agreed... just trying and improve myself..

Friday, October 22, 2010

sorry if u dislike it

i want to apologoze to all my readers if some of you dislike to hear the music in this blog that i just put on.. just because trying..haha.. and then i wanna have a feeling of calm.. okayh... thanks all...if u dont like it, just tell me and i'll delete it soon..

TENNIS TOURNAMENT

just woke up at 6.45 but its already 7.24 but i still haven't get a bath.. need to rush up to the tennis court for the tennis tournament... its like i dont have mood to be there..its like sucks.. sorry...hehe... just a mad of yesterday still inside me.. okeh..like he said.. relax... no pikir2.. okeh.. sejuk dh hati saya...huhu ok, wanna get a bath now.. daa... love u all... thanks for reading my blog and be my loyal reader although my blog just ordinary one... nothing interesting... because some said i dontt like to read ur blog because its in english and some said i dont like ti read your blog because its in malay and i dont understand... so, what im gonna do.. okeh, my option, english is number one because i love english so much.. second option will be malay language... or sometimes i'll mix them both... for all of you, its better u learn both language kayh.. lerarning a rainbow of language is fun actually.. its give you many specialities when u have mastered all of them..

Thursday, October 21, 2010

Fine..My MISTAKE

hari ini terluah juga kata-kata "tak buat keje macam aini".. so, selama nieyh, manusia yang bernama ini xpernah buatt keje,... bukan xpandai wat keje... tapi XBUAT KERJA...

Wednesday, October 20, 2010

EXAMINATION

EXAMINATION... okayh.. what is that?? well,  as u all knows that everyone need to face exam in order to move up from stages to stages.. then, my exam will be on 1st november for this semester..

MY EXAM SCHEDULE:

01-11-10 MALAY LANGUAGE
02/03-11-10 ENGLISH LANGUAGE(forgot)
09-11-10 MAJOR 1
15-11-10 MAJOR 2

Actually as i see it before, the schedule is little differ than this.. maybe this is the new one i see it just now in the afternoon...and good luck myself.. dont forget to study kayh... its coming soon....

Kenapa Abang Cintakan Sayang ek???



Dalam satu kisah percintaan yang menarik. Sepasang suami isteri berjalan di tepi sebuah tasik yang indah. Kemudian mereka berhenti di sebuah bangku yang disediakan di tepi tasik. Kemudian si isteri bertanya kepada si suami. Ini dialog mereka


Isteri : Mengapa abang menyukai saya? Mengapa abang cintakan saya?

Suami : Abang tidak boleh menerangkan sebabnya, namun begitu abang memang menyayangi dan mencintai Sayang!

Isteri : Abang tak boleh terangkan sebabnya? Bagaimana abang boleh katakan abang sayang dan cintakan saya sedangkan abang tidak boleh menerangkannya.

Suami : Betul! Abang tak tahu sebabnya tetapi abang boleh buktikan bahawa abang memang cintakan Sayang!

Isteri : Tak boleh beri bukti! Tidak! Saya hendak abang terangkan kepada saya sebabnya. Kawan-kawan saya yang lain yang mempunyai suami dan teman lelaki, semuanya tahu menerangkan mengapa mereka mencintai. Dalam bentuk puisi dan syair lagi. Namun begitu abang tidak boleh terangkan sebabnya.

Si suami menarik nafas panjang dan dia berkata, “Baiklah! Abang mencintai Sayang sebab sayang cantik, mempunyai suara yang merdu, penyayang dan mengingati abang selalu. Abang juga sukakan senyuman manis dan setiap tapak Sayang melangkah, di situlah cinta Abang bersama Sayang!”

Si isteri tersenyum dan berpuas hati dengan penerangan suaminyan. Namun begitu selang beberapa hari si isteri mengalami kemalangan dan koma. Si suami amat bersedih lalu berkata kepada isterinya walaupun isterinya masih dalam keadaan koma kerana si suami tahu bahawa isterinya tetap mendengar,

“Sayang! Jika disebabkan suara aku mencintai mu… sekarang bolehkah engkau bersuara? Tidak! Oleh itu aku tidak boleh mencintaimu.


Jika disebabkan kasih sayang dan ingatan aku mencintai mu…sekarang bolehkah engkau menunjukkannya? Tidak! Oleh itu aku tidak boleh mencintaimu.

Jika disebabkan senyuman aku mencintai mu… sekarang bolehkah engkau tersenyum? Tidak! Oleh itu aku tidak boleh mencintai mu.Jika disebabkan setiap langkah aku mencintaimu…. sekarang bolehkah engkau melangkah? Tidak! Oleh itu aku tidak boleh mencintai mu.

Jika cinta memerlukan sebabnya, seperti sekarang. Aku tidak mempunyai sebab mencintai mu lagi. Adakah cinta memerlukan sebab? Tidak! Aku masih mencintai mu dulu, kini, selamanya dan cinta tidak perlu ada sebab. Kadangkala perkara tercantik dan terbaik di dunia tidak boleh dilihat, dipegang. Namun begitu… ia boleh dirasai dalam hati.”

Maka menitis lah air mata si isteri yang masih dalam keadaan koma itu….. 

Cinta sejati tidak bertambah kerana kebaikan dan tidak berkurang kerana kekurangan.....

Search This Blog