Followers

LaLaLa GrEEtiNG..

Wednesday, August 11, 2010

hidupku... INI KISAHKU..

aku pelik... kenapa apa2 yang aku buat, pakai, perubahan diriku..
pasti terperasan oleh orang lain.. adakah terlalu obvious ape yang kulakukan??
aku kepelikan.. ini ternyata adalah satu kesengalan..
haha... but neva mind.. its people's mind n mouth right??
moreover, acecece.. aku tahu aku dilahirkan xsama mcm org lain..
namun aku tahu,  ada yang nasibnya sepertiku...
namun aku tetap bersyukur ke hadrat Ilahi..
sekurang-kurangnya xdelah rupa aku buruk sgt..
Allah sudah menciptakan dan memberikan satu rupa yang aku bangga dengan diriku sendiri walaupun aku xsecantik mereka yang lebih cantik dariku.. hmm.. Alhamdulillah..
pada siapa yang belum mengenaliku..
ketinggian aku dalam kaum wanita asia dan di negeri ku ini,
aku mungkin agak tinggi atau boleh dikatakan tinggi ku agak ideal.. ngeh3..

namun, aku ada satu daya penarik atau daya penolak iaitu aku ada satu tahi lalat di dagu sebelah kiri yang agak besar.. asalnya ia kecik je.. mmg dr dlm perut umie dulu lg, bila aku dilahirkan, ia telah ada di situ.. kata doktor, itu dgg yang terpisah, dan ia tahi lalat hidup.. ia membesar mengikut usiaku.. kerana ia, aku selalu dicemuh, dihina, dan diejek... kalau dulu, mmg sakit hati bila org kata kita gitue sbb mmg aku jenis panas baran.. tp sekarang, kata-kata sebegitu bukan lagi meninggalkan kesan buat diriku.. malah, aku BANGGA dengan apa yang ada..

selain itu, aku nie banyak cakap.. dan mmg suka wat bising.. kalo kelasku senyap, itu maknanya tiada kehadiranku disisi.. ngeh3.. ape aku kisah... bagi aku, aku bukan berleter... cuma suara aku nyaring cam cengkerik dan kuat... nasibla sape yang kena dengar tetiap ari.. bak kata dak2 kelas aku " aku benci giler bila aini becakap.. walaupun aku berusaha xnak dengar, tp aku terpaksa gak dengar sbb suara dia pakai earphone pown dengar lagi.." ngeh3..~

selain itu.. aku agak suka bergaya.. aku suka pakai brooch yang besau2 dan berkilauan gemialu2 gitu.. dan aku suka kumpul brooch.. instead, aku pun suka gak pakai baju yang kat hujung lengan baju tuh mesti aku jahit berlian lap2 mcm kat tudung bawal liplap 2... ngeh3.. suke3... dan aku suka wat macam2 pesen tudung.. walaupun aku suka mende2 gini, xdela aku membazir dgn benda sebegini.. aku beli sikit2.. aku jahit sendiri baju2 aku tuh.. so, sape nk amik tempahan jahit berlian kat hujung lengan baju blehla.. beli dulu berlian atau manik yg match dgn baju korg, pastuh bg kat aku, bior aku jahit.. upahnya murah jek.. rm1 sepasang baju utk berlian..untuk manik rm2..sbb manik lg susah n lambat nk siapkan....  dan aku ckp terus, aku xmo belikan korg manik atau berlian sbb aku upah jahit je.. ngeh3..

TETAPI, cehh.. ada tetapi la plak.. aku cukup xsuka mekap.. konon.. haha.. ye ah.. sbb aku mudah bosan.. n wat keje byk gakla ikut angin.. huhu.. aku juz pakai set safi balqis.. sudah setahun.. hihi then bedak, minyak wangi, deodoran, i guna enchanteur je.. kdg2 one drop.. heheh... pastuh sabun dettol.. febreeze... ngeh3.. bedak compact and lipsmooth, aku guna maybelline and nutrimetics.. i xsuka campur yg lain.. tue aja ok.. xbykla tue kan.. bukannya beli sekali gus semua.. org lain lagi byk...

Aku cukup xsuka kalo barang bersepah.. rasa mcm nak sepak orang kje.. kalo kawan xpe la.. barang dorg biarla.. aslkan guna brg aku xdirosakkan dan disediakan balik letak tempat asal kedudukan sama mcm aku letak awal2nya.. tp kalo family aku, siapla korang aku paip dengan rotan.. suka sgt sephkn rumah.. disebabkan aku yg 1st dlm family, yelah.. tegas sikitla.. kalo x, sape nk marah dan nasihatkan dorg.... mcm bilik aku skang nie pun, mmgla xkmas mana perfect sbb brg aku agak banyak terutama bantal (ikan, garfield, bantal peluk, bantal tido 3) and baju-baju kurung.. xdela banyak sgt.... dalam 20 pasang je... bukan ape..aku bosan da pakai baju sama dr tahun lepas so ari tuh cuti sem aku beli kain sepasang adalah banyak anepun suh umie aku jahitkan.. ada dalam 4 5 pasang ag xsiap.. ngeh3...

tp setakat nie sem ini kehidupanku masih teratur..
masih tiada baju2 yang tertunggak dan tak berbasuh..
dan aku telah mencipta rekod untuk diriku sendiri..
basuh kain guna tangan sendiri bukan dengan mesin sejak dr start cuti sem ari tuh lg... huhu..

dan setakat ini kelasku dan assignment dan segala tugasan masih berjalan dengan lancar dan ada yang kufahami dr xdifahami langsung.. Alhamdullillah..
cuma andaikata ada yang tidak sempurna atau xkena di mata-mata kawan-kawan,
berterus teranglah denganku agar senang untuk ku mencari kelemahanku dan membaiki kesilapanku.. dan merubahnya ke arah yang lebih baik. seseungguhnya aku suka orang bersifat terbuka denganku.. =)

No comments:

Search This Blog