Followers

LaLaLa GrEEtiNG..

Tuesday, July 13, 2010

PERUBAHAN

aku ingin berubah..
itulah jnj diriku pada diriku.

kalau dulu aku kureng dgn org yg mcm nak smash aku..
sekarang aku xkira..
aku nak baik dgn semua org..
org nak benci ke nak syg ke nak suka ke...
bisnes bukan aku punya.. diorang punya..haha

kalau dulu aku basuh baju sekali seminggu...
sekarang paling kurang 1 kali sehari..
xmau ada koleksi baju kotor dah..huhu...

kalau dulu aku pemalas gosok baju..
xpenah gosok baju..3 bulan sekali je kot....
tp sekarang tiap baju kelas nk pakai mesti gosok dulu awal2 atau lambat2...haha
asal gosok dah la...haha


kalau dulu buku2 bertimbum tepi bantal mase tido
tido pun dgn buku
skrg sy dah xnak bersepah2 buku sy atas katil..semak biji matala nengok..
so...sy nak kemas2 selalu..baru hati sy tenang xserabut..

kalau dulu bawah katil sy penuh pinggan mangkuk
tp skrg sume tue dlm kompartment meja sy sebelah kiri..
siap ada teh, kopi, kordial kurma, n lain2 lagi..
sy mahu bawah katil sy kosong..
tenang sy nengok...hehe

kalau dulu loker sy penuh baju yang bergantungan
namun sekarang baju sy sume berlipat
yang dah bergosok je gantung...hehe
i loike like this..huhu

kalau dulu sy jarang pegang quran
bace dan mendekatkan diri dgn Allah
namun skrg Alhamdulillah..
Yasin masih dibaca setiap hari plg kurang sekali...

kesimpulannya
sy ingin memperbaiki diri sy kearah yang lebih baik
dan sy perlukan bimbingan.....
sama ada kehidupan atau agama....

4 comments:

gEnEraL aRe-yiE aL-BaNjaRi said...

bgos la mcm 2....
aku sokong....:)

kaptenMIF said...

alhamdulilah....bgus la mcm 2...hrp rutin dpt dkekalkn...InsyaAllah

zumiela7 said...

alhamdulillah...

AtUl EyE-niE.... said...

ayie : time kasih3...
mif : insyaAllah...
zaim : time kasih..haha

Search This Blog