Followers

LaLaLa GrEEtiNG..

Friday, July 30, 2010

Memahami Arti Cinta Kepada Anak

Suatu ketika seorang Pria membersihkan kereta barunya, tiba-tiba dia melihat putranya yang baru berumur 4 tahun menggores  sisi kereta itu dengan batu . Dalam keadaan marah dia lalu mengambil tangan anak itu dan memukulnya berkali-kali. Sungguh terlalu kuat dan teruk kerana dia memakai kunci kereta. Di hospital putranya tersebut   kehilangan beberapa  jari tangannya akibat patah tulang, dan ketika dia melihat  ayahnya dengan mata berkaca-kaca dia bertanya " ayah, bila tanganku akan tumbuh kembali ? " Melihat keadaan Putranya  yang begitu malang. Dia merasa sangat sakit dan terdiam sangat lama  lalu dia pulang kerumahnya  memasuki  garaj kereta dan menendang  kereta barunya berkali-kali sampai rosak dan kembali duduk di depan sambil menyesali perbuatannya dia melihat goresan putranya “ Love You Dad”. Keesokan harinya Pria itu bunuh diri tanpa sepengetahuan putranya………
Love you dad
Love you dad

Konklusinya adalah, Marah dan cinta sama-sama tidak memilki batas, maka gunakanlah yang kedua bila ingin hidup lebih indah. Inilah yang  digunakan untuk orang yang dicintai. Masalah didunia zaman sekarang orang digunakan untuk Hal-hal yang dicintai.
Pada siang hari, hati-hati dan ingatlah : Hal-hal atau benda untuk digunakan, tetapi Orang untuk dicintai … Jadilah dirimu sendiri … Ini adalah satu-satunya hari yang kamu MILIKI. Takkan berulang lagi hari yang sama. Jadi, buatlah harimu Indah.

3 comments:

ezzah said...

sedihhhnyerr....huk2

fRaMe+LenSeS said...

berpesan kepada kita, berhati2 dengan rasa marah, kerana bila marah itu, dan tidak dibendung, jadilah kita manusia yang bodoh. ;)

CiK AiFa.. said...

ya.. betul tue...

Search This Blog