Followers

LaLaLa GrEEtiNG..

Monday, May 31, 2010

PAHITKAH ATAU MANISKAH??

AKU xtahu kenapa semalam dan hari ini...
aku banyak sgt berfikir
membebankan minda ku sendiri
aku bergembira bersama-sama teman-temanku serta kamu
namun aku mula terfikir
adakah ini akan kekal selamanya
atau sampai bilakah ini akan berterusan
kerna setiap pertemuan pasti ada perpisahan..
setiap pertemuan ada yang bermula dgn kemanisan
namun setiap perpisahan pastikan berakhir dgn kepahitan
walaupun kadang-kadang diiringi kegembiraan..
setiap perpisahan pula membawa pertanda
bahwa kan berlaku lagi pertemuan yang lain..
prtemuan baru yang belum tentu sebati dan sejiwa dgn jiwa kita...

aku penat dgn sandiwara hidup ini
namun aku redha dgn ketentuanNya..
jika ini yang kau mahu aku hadapi..
aku tempuhi dengan rela walaupun aku menderita
kerna aku tahu..suatu hari nanti pasti kan terbalas jua..
setiap sesuatu yang berlaku ada hikmahnya..

namun aku takut...
hati aku telah masak...
lukaku sudah terlalu dalam..
kerna tamparan yang terjadi dalam hidupku..
yang membuat aku berhenti berharap
dan berjanji sendiri dengan diriku agar jangan sesekali berharap..
saat bahagia yang ditempuh
pasti kadang2 dirampas begitu saja..
bukan maksudku merujuk pada soal hati..
xsemestinya walaupun ia di antara..
soal hidupku yang aku sendiri masih belum berjaya menerima
hatiku masih xterpujuk untuk menerima
walaupun beribu sudah semangat dan kata-kata
dari semua insan yang kukenal agar ku menerima..

sungguh...
pahitnya hidup ini..
aku sudah penat menahan derita..
kerna aku xmampu lagi mempertaruhkan hati ku ini..

inginku mengangkat kakiku melangkah ke arah yang ingin kutuju
namun aku tahu
aku xkan pernah lagi berpeluang untuk itu

inginku bersama teman-temanku yang sehati denganku
namun sampai bilakah kita kan bersama..
kerna pertemuan pasti kan terjadi perpisahan

inginku realisasikan impianku
namun rasanya samar lagi xkelihatan
dan sudah tentu pandangan manusia sukar tuk ku lepaskan..

inginku menjadi teman di sudut hati
buat menemani tika ku sunyi dan hepy
namun aku xmampu lagi mempertaruhkan hati..

inginku berhenti dari menjiwai hati ini
buat mencari sedikit ketenangan di kala sunyi..
namun aku pasti..jelmaanya kan tetap kunjung tiba..

inginku mendapatkan apa yang ku mahu
namun aku xmahu menyusahkan insan lain demi kepentinganku..

satu pintaku,

izinkan aku merasa
sedikit masa bersama sedikit kasih
inginku hidup tenang dan senang
bersama semua yang ku sayang..
bersama alunan syahdu Al-Quran..
di kala kemanisan dan kepahitan...

No comments:

Search This Blog