Followers

LaLaLa GrEEtiNG..

Monday, May 03, 2010

hari ini lambat agi

seperti kebiasaan
badan aku makin overload
antibodi makin habis..
so,
hari hari
aku bangun makin lambat
kalau awal sem dulu aku bangun 6.30
sem lepas 6.45
sem nie minggu nie n lepas
aku bangun kul 7
subuh gajah la jugak aku..
mmg tewok giler...
AKU PERLU BERUBAH..

tapi semalam aku cukup tenang dan agak sedar..hehe
sudah maghrib, aku baca Yasin..
then sambil tunggu isya', aku muhasabah diri aku
sambil bace2 The Sunday Times...
aku suka paper nie...
my favourite, is New Straits Times...
after isya', aku turun makan kat cafe kerana kebulueran yang amat sangat nieyh..
dah lame aku xbace Quran..
kalo kat sekolah dulu, akula yang selalu cikgu suh bace Quran dalam kelas..
cikgu cakap, sy xboley nak baiki kat mana awk bace salah..
sy bukan nak tinggi diri..
tapi sy bersyukur dengan kelebihan nie...
mungkin disebabkan keturunan..kot..
saya xpernah kenal hukum tajwid tp saya tahu baca Quran dgn betol...Syukur Ya Allah..
sy masih ingat suatu ketika dulu
mase tue form 4
time baru masuk SESERI..
sy bgtau kawan, aku nak belajar tajwid..
aku daif bab nie...berkat usaha dan tunjuk ajar kawan tue, lame2 aku kenal..
dan skang aku tahu mane hukum2 tajwid tue..
mase form 5, aku adalah dalam kalangan pelajar kat sekolah dari biro agama (IMTIAZ SESERI)
Alhamdulillah..

namun, jika aku mahu renungkan sekarang..
memang aku jauh dari landasan..
dengan cara hidup aku yang kdg2 nampak terlebey enjoy dgn hidup..
aku dah tanamkan azam...
dan skang nie tengah berusaha ke arah itu..
nak jadi baik..
baik maksud aku bukan xbaik selama ini
tp aku nak berjinak2 dgn soal agama
insyaAllah..suatu mase, aku nak tetapkan diri aku utk pakai tudung labuh n jubah selalu..
sekarang tengah mencari keyakinan diri
bukan nak tunjuk baik
tp baru sekarang aku sedar
susah untuk mengubah diri sendiri..
dan payah untuk mengubah persepsi orang terhadap kita dr segi attitute dan pemakaian...

aku harap..
AKU BERJAYA BERUBAH..
segalanya kurniaanMu Ya ALLAH...

2 comments:

mE iS aS said...

lmbt2 pum awl gok mu...hahah

AtUl EyE-niE.... said...

biaso doh..ore expert kang..huhu

Search This Blog