Followers

LaLaLa GrEEtiNG..

Thursday, April 08, 2010

ASSLAMUALAIKUM

tika saat ini aku berada di dklm kelasku..
telah lama ku tdk update entry di dlm blog ku ini..
jd ku ambil kesempatan ini utk update my blog...
sementara lecturer xmasuk..

dah 3 hari aku tdk tdo ptg..
byk keje..
bila xtdo ptg, aku xdpt berjaga mlm sbb tubuh aku mudah penat..
hny bisa bertahan sampai kul 12 lebih je...

alhamdulillah..
minggu ini aku masih lg sihat walafiat..
ingin ku berubah ke arah yg lebey baik..
sudah lama ku tdk mendengar alunan suara bergemerisik Al-Quran..
mlm td akhirnya aku tergerak hati utk mendengarnya..
sambil membuat kerja2 ku..
ditambah dgn keletihan yg menjalar dlm diri..
rasa kantuk yg memberat..
sehingga terkadang aku tersengguk-sengguk di meja kerjaku..
hati ini terasa lembut dan nyaman..
akhirnya aku berjaya mengharungi dugaan ku hingga hari ini..

walaupun aku kini berpijak di bumi dan dunia serta kehidupan yang aku benci
rasa benci itu xkan mungkin menghilang dr rasa hatiku yg meredam ini..
namun atas dasar tanggungjawab..
aku laksanakan jua..
kerna itu tanggung jawabku..

mungkin suatu masa nnt,
aku masih berpeluang untuk mendapat apa yang rindu
apa yang aku sayang
apa yang aku dambakn selama ini
walaupun aku tahu
peluang untuk itu
amat tipis untuk kumiliki..
namun, aku kan tetap berusaha untuk memilikinya..
sudah tak tertahan lg apa yang kupendam
namun aku harus juga tempuhi nya sehingga aku berjaya

aku adalah manusia
yang berdiri di atas kaki sendiri
tanpa ada yang sudi untuk menemani
jika ada
hanyalah khayalan dan tekanan semata-mata
biarlah aku di sini
mencari susur hidupku..

2 comments:

tidak mempunyai nama said...

ape yg ko merepek nie?

AtUl EyE-niE.... said...

hny ku yg memahami

Search This Blog