Followers

LaLaLa GrEEtiNG..

Saturday, January 16, 2010

hari ini dalam sejarah

" sambutla hari asyura dengan penuh keberkatan serta keikhlasan"

itulah quote aku bg hari ini..
hari ini dalam sejarah..
begitulah tajuk post aku untuk hari ini..
knp kah bgtu??

alkisahnye begini..
bubur asyura..
ipg ku memasak bubur asyura sebanyak 5 kawah hari ini...'
satu kawah untuk setiap blok...
pukul 8 lg para penghuni blok diminta ke tempat mengacau bubur asyura untuk menolong..
(skiranye ada kerja)
aku punya awl bagun.. kul 7.15 pg..
awalla tu kan...
sudah mandi n bersiap..
aku tanye roomate aku..
'betol ke turun kol 8??... musykil aku..xnampak owg pun..'
so, aku tunggula sampai ada owg nak turun..
nak dikatakan cerita..
bilik aku sebelah sungai...
jd kalo pa pe yang berlaku kat surau..
aku nampak dulu..
ramai dah p surau..
tp hanya sekadar bertenggek kat tepi jalan kat sipi2 jalan..
jd aku memutuskan untuk baring sekejap..
'jap g aku turun ah'
sambil menunggu-nunggu tue..
aku pun tertitow dengan lenanya..
bagun2..
astaga, kul 12..
haha..
jd, terpontengla satu sesi untuk mengacau bubur asyura buat hari ini..
so hajat kul 2 nak trun la..
"amik makanan siot.."
niela contoh penghuni yang baik..kehkihkeh..
sekali, si sarah d-va dtg bilik aku dngan anggunnya...
" jom makan..."
so, kami makanla nasi yang dah tersedia di depan mata ku..
sekali lg hajat aku nak p surau..tercancel...
alih2..
sampaila kul 5
'weh, aku nampak org balik bawak bekasla (aka tupperwear)..
jom turun'

dengan bergayanye..
aku n roomate aku turun amik sbeekas..
satu untuk sebilik...
bertuah punyer budak..
bab makan cepat...
bab menolong cepat jugak..
cepat apa??     

  cepat lari menyelamatkan diri.!!
-contohilah kami!!-

No comments:

Search This Blog